تکنولوژینمایشگاه 2020 CES

نگاهی به جذاب‌ترین محصولات نمایشگاه CES 2020

پرونده CES 2020 رسما بسته شد. رویدادی که بیش از 150 هزار بازدیدکننده را به لاس وگاس کشاند و توانست میزبانی باشد برای شرکت‌های بزرگ دنیای فناوری تا از جدیدترین محصولات ساخت مهندسان خود رونمایی کنند.

اگرچه در CES امسال، محصولات و گجت‌های متعددی معرفی شدند اما در این میان، برخی مدل‌ها توانستند نگاهی علاقمندان بیشتری را به خود جلب کنند که در ادامه قصد داریم تا نگاهی بیاندازیم به این دسته از محصولات.

  • لنوو ThinkPad X1 Fold

اولین مدل از هر محصولی، چندان چنگی به دل نمی‌زند؛ بویژه آنکه این محصول به یک نمایشگر انعطاف‌پذیر مجهز باشد. با این حال، لنوو ThinkPad X1 Fold توانسته تاحدودی خلاف این مساله را ثابت کند. کیببود جداشدنی این محصول دو در یک را می‌توان به آن متصل و همانند یک لپ تاپ از آن استفاده کرد. پی‌سی ThinkPad X1 Fold شرکت لنوو از وسط تا می‌شود و در زمان معرفی اعلام شد که فرآیند تاشدن آن با آنچه در گلکس فولد سامسونگ دیده‌ایم، متفاوت است. درکل، می‌توان گفت که ThinkPad X1 Fold می‌تواند آغازگر ورود نسل جدیدی از محصولات دو در یک به بازار باشد.

  • سانتو 7 –  Sunnto 7

یکی از ساعت‌های هوشمندی که در CES 2020 معرفی شد، سانتو 7 نام دارد. محصولی که به سیستم عامل Wear OS مجهز شده و قادر است به تمامی‌نیازهای کاربر از یک ساعت هوشمند جدید پاسخ دهد. این ساعت از سخت‌افزاری با توان و عملکرد مناسب، نقشه GPS، دستیار صوتی گوگل اسیستنت و تراشه پرداخت همراه NFC بهره می‌برد. در این ساعت، بیش از 80 پروفایل اسپرت تعبیه شده و قادر است با یک بار شارژ، تا دو روز دوام بیاورد.

  • Quibi

به جرات می‌توان گفت که یکی از جذاب‌ترین محصولات معرفی‌شده در CES 2020، سرویس اسریمینگ Quibi بود که با محتواهای متنوع و خالقانه خود می‌تواند تا ساعت‌ها، کاربران را به خود مشغول کند. این سرویس در بسیاری از پلتفرم‌ها قابل استفاده است و کاربران می‌توانند تنها با پرداخت هزینه اشتراک ماهانه، از محتواهای آن بهره‌مند گردند.

  • تلویزویون‌های سری TCL 6

تلویزیون‌های هوشمند 4K جدید شرکت TCL با فناوری‌های پیشرفته و البته قیمت مناسب خود می‌توانند شرکت‌های بزرگ این عرصه را به چالشی بزرگ بکشانند. تلویزیون‌هایی مجهز به درگاه‌های جدید و مدرن همانند HDMI eARC که علاوه بر این، از فناوری جدید مینی LED نیز بهره می‌برند و از وضوح و کیفیت پخش تصاویر مناسبی بهره می‌برند. سری جدید تلویزیون‌های TCL به گونه‌ای طراحی شده‌اند که با تغییر زاویه نگاه کاربر به آن، تغییری در کیفیت محتوا ایجاد نمی‌شود.

  • L’Oreal Perso

شرکت L’Oreal نیز حضور خود را در نمایشگاه CES 2020 با رونمایی از دستگاه جدید Perso به رخ کشید. محصولی که از هوش مصنوعی، واقعیت افزوده و اطلاعات محیطی را برای تولید کرم‌های مراقبت از پوست کاربران استفاده می‌کند. این دستگاه قادر است با کمک اپلیکیشن خود و همچنین تصاویری که چهره فرد توسط گوشی ثبت می‌شود، بهترین کرم را با توجه به چین و چروک، آفتاب سوختگی و غیره ارائه دهد.

  • کاغذ رنگی E-Ink

در نمایشگاه امسال، شرکت E-Ink از نسل جدید کاغذ الکترونیکی رنگی جدیدی پرده برداشت که می‌توانند در نس جدید انواع تبلت‌ها بویژه تبلت‌های سری کیندل شرکت آمازون مورد استفاده قرار گیرند. این دستاورد از آن جهت حائز اهمیت است که بکارگیری آن می‌تواند تا حد زیادی از مصرف شارژ باتری دستگاه کم کند و همینطور خستگی ناشی از خواندن کتاب‌ها در دستگاه‌های الکترونیکی را به طور قابل‌توجهی کاهش دهد.

  • سامسونگ گلکسی کروم‌بوک

سامسونگ نیز برای این رویداد بزرگ دنیای فناوری، چند محصول را در نظر گرفت که یکی از آن‌ها، گلکسی کروم بوک نام دارد. محصولی که اگرچه قیمت آن از هزار دلار آغاز می‌شود، اما به ویژگی‌های برجسته‌ای همانند نمایشگر 4K مجهز شده که تاکنون در هیچ کروم بوکی مشاهده نشده است. از طرفی دیگر، می‌توان‌هارد این دستگاه را تا یک ترابایت ارتقا داد و از پردازنده Core i5 نیز می‌توان برای ارتقای توان پردازشی در دل آن بهره برد.

  • جبرا Elite Active 75t

در نمایشگاه CES امسال از چند ایرباد وایرلس جدید رونمایی شد. در این میان، شرکت جبرا نیز از دستاورد جدید مهندسان خود تحت عنوان Elite Active 75t پرده برداشت. ایربادی کاملا وایرلس که از مقاومت نسبی در برابر نفوذ آب برخوردار است و می‌تواند تا عمق یک متری و به مدت 30 دقیقه، جان سالم به در ببرد. باتری این محصول به گونه‌ای طراحی شده که قادر است با یک بار شارژ، انرژی مورد نیاز برای گوشی دادن به موسیقی برای 7.5 ساعت را تامین کند.

  • Linksys Wellness Pods

شرکت لینکسیس که در زمینه محصولات مرتبط با فناوری هوش مصنوعی فعالیت دارد، در این نمایشگاه با محصول جدید خود به نام Wellness Pods به روی صحنه آمد. این دستگاه قادر است وضعیت خواب افراد و همچنین تنفس آن‌ها را کنترل و هرگونه اختلال احتمالی را شناسایی کند. جالب اینجاست در این دستگاه از هیچ دوربینی استفاده نشده و عملکرد آن به گونه‌ایست که می‌تواند در هر ثانیه، 30 بار امواج اطراف خود را چک کرده و تمامی‌حرکات و حتی میزان تنفس افراد را نیز ردیابی کند.

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا