تکنولوژینمایشگاه 2020 CES

اولین حافظه 8 ترابایتی SSD سن‌دیسک رونمایی شد

نمایشگاه CES فرصتی را برای تولیدکنندگان بوجود می‌آورد تا علاوه بر محصولات واقعی، از ایده‌ها و نمونه‌های اولیه محصولات خود نیز سخن بگویند. سن‌دیسک نیز یکی از این شرکت‌هاست که در جریان رویداد CES 2020 در شهر لاس وگاس، از نمونه اولیه یک‌هارد 8 ترابایتی قابل حمل پرده برداشت.

این شرکت در سال گذشته نیز نمنه اول یک درایو 4 ترابایتی را معرفی کرده بود. حال درایو 8 ترابایتی جدید سن‌دیسک به گونه‌ای طراحی شده که قادر است، اطلاعات را از طریق درگاه USB تا سرعت 20 گیگابایت بر ثانیه جابجا کند.

طبق آنچه سن‌دیسک اعلام کرده، این حافظه بسیار کوچک بوده و کاربر می‌تواند به راحتی آن را داخل جیب خود جای دهد. همانطور که اشاره شد، این‌هارد تنها نمونه اولیه یک محصول نهایی است و هنوز مشخص نیست که چه زمانی آماده عرضه به بازار خواهد شد.

اما سن‌دیسک از چند محصول جدید و البته واقعی نیز پرده برداشت که از جمله آن‌ها می‌توان به حافظه یک ترابایتی تحت عنوان 1TB SanDisk Ultra Dual Drive Luxe USB Type-C اشاره کرد. دارندگان این‌هارد می‌توانند از طریق درگاه USB-C یا حتی USB نوع A،  اطلاعات را منتقل کنند.

از آنجایی که در این محصول از فناوری USB 3.1 نسل اول استفاده شده، سرعت انتقال اطلاعات چندان بالا نیست اما با این حال، سرعت آن در مقایسه با دیگر نمونه‌های موجود، چیزی کم ندارد و می‌تواند پاسخگوی نیازهای کاربران باشد

هارد Dual Drive Luxe در فصل تابستان سال جاری میلادی و با قیمت 249 دلار عرضه خواهد شد. البته مدل 32 گیگابایتی آن نیز با قیمت 10 دلار به فروش خواهد رسید.

محصول دیگر که سن‌دیسک در این رویداد از آن پرده برداشت، ibi نام دارد. حافظه‌ای یک ترابایتی برای ذخیره‌سازی اطلاعات که می‌توان از آن برای پشتیبان‌گیری از تصایر و ویدیوها در فضای کلاد استفاده کرد. این محصول با یک اپلیکیشن کار می‌کند به طوری که کاربر می‌تواند پشتیبان‌گیری خودکار را برای دستگاه‌ها انتخاب نماید.

سن‌دیسک اولین حافظه 8 ترابایتی SSD خود را رونمایی کرد

همچنین می‌توان با استفاده از کابل USB، تصاویر و یا ویدیوها را به این دستگاه منتقل کرد. قابلیت‌های دیگری نیز برای ibi ذکر شده که از جمله آن‌ها می‌توان به اشتراک فایل‌ها با دوستان از طریق قابلیتی به نام Inner Circle اشاره کرد. امکان استریم تصاویر و ویدیوها از ibi به تلویزیون از طریق دستگاه‌هایی آمازون فایر تی‌وی، گوگل کروم‌کست و یا روکو نیز برای کاربران فراهم شده است. این محصول با قیمت 129 دلار به فروش خواهد رفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا