تکنولوژینمایشگاه 2020 CES

ایسوس از لپ تاپ‌های گیمینگ سری TUF رونمایی کرد

روز گذشته و تنها چند ساعت بعد از آنکه شرکت AMD از پردازنده‌های سری رایزن 4000 پرده برداشت، ایسوس به روی صحنه آمد و مدل‌های جدید لپ تاپ‌های گیمینگ TUF خود را که به این پردازنده‌ها مجهز شده‌اند، رونمایی کرد.

مدل‌های 15 اینچی این لپ تاپ تحت عنوان TUF Gaming A15 و F15 به بازار عرضه خواهند شد و مدل‌های 17 اینچی نیز با نام TUF Gaming A17 و F17 به دست خریداران خواهند رسید. اگرچه بخش زیادی از مشخصات فنی این نسخه‌ها، یکسان است اما مدل‌های F از پردازنده‌های شرکت اینتل بهره می‌برند. اما از آنجایی که هنوز این پردازنده‌ها توسط اینتل رسما معرفی نشده‌اند، ایسوس در این مراسم نسخه‌های مجهز به تراشه‌های AMD را رونمایی کرد.

این مدل‌ها در پیکربندهای مختلف عرضه خواهند شد به طوری که کاربران می‌توانند تا پردازنده رایزین 9 مجهز به هشت هسته پردازشی و 16 ترید (Thread) را در دل این محصولات تعبیه کنند. گفته می‌شود که توان پردازشی این چیپست، دو برابر نسل قبلی آن است.

هر دو مدل لپ تاپ‌های 15 و 17 اینچی ایسوس، از قابلیت جا دادن رم 32 گیگابایتی و‌هارد یک ترابایتی را در خود دارند. البته یک درگاه دیگر نیز M.2 نیز برای آن‌هایی که به فضای ذخیره‌سازی بیشتری نیاز دارند، در این لپ تاپ‌ها تعبیه شده است. باتری این خانواده نیز از نوع 90 وات‌ساعتی عنوان شده است.

اما در خصوص تفاوت‌های میان این دو مدل باید گفت که نسخه‌های 15 اینچی، قوی‌تر از دو مدل 17 اینچی هستند. درواقع، این امکان برای کاربران فراهم شده تا حتی از کارت گرافیک انویدیا Geforce RTX 2060 نیز در مدل 15 اینچی استفاده کنند؛ اما چنین قابلیتی برای مدل 17 اینچی ارائه نشده و قوی‌ترین کارت گرافیک سازگار با آن، GeForce RTX 1660 Ti است.

از طرفی دیگر، در مدل‌های 15 اینچی، شاهد بکارگیری نمایشگرهای فول اچ‌دی IPS با حداکثر نرخ رفرش 144 هرتزی هستیم، اما نمایشگر مدل‌های 17 اینچی از حداکثر نرخ رفرش 120 هرتزی بهره می‌برند. ناگفته نماند که هر چهار نسخه از فناوری AMD FreeSync برخوردارند.

ایسوس از لپ تاپ‌های گیمینگ سری TUF رونمایی کرد

ایسوس برای کم کردن دمای این لپ تاپ‌ها در حین اجرای بازی، از سیستم خنک‌کننده اختصاصی خود استفاده کرده که می‌تواند تا حدی از دمای دستگاه بکاهد. این لپ تاپ‌ها در دو رنگ خاکستری و مشکی عرضه خواهند شد و می‌توان از نور زیر دکمه‌های کیبورد نیز در صورت تمایل بهره برد.

از جمله مشخصات ارتباطی این مدل‌ها می‌توان به سه درگاه USB-A، یک درگاه USB 2.0، دو درگاه USB 3.1 نسل اول، یک درگاه USB نوع C نسل دوم با همراه دیسپلی پورت 1.4، یک درگاه HDMI 2.0 و اترنت اشاره کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا