خودرونمایشگاه 2020 CES

مدل مفهومی‌ مرسدس بنز Vision AVTR با الهام از فیلم آواتار رونمایی کرد

خودروساز آلمانی مرسدس بنز در خلال نمایشگاه CES 2020 در شهر لاس وگاس آمریکا، از مدل مفهومی‌خودروی جدید خود تحت عنوان Vision AVTR که با الهام از فیلم آواتار ساخته جیمز کمرون طراحی شده، پرده برداشت.

در این خودرو ترکیبی از طراحی چشم‌نواز، استفاده از فناوری‌های آینده‌نگرانه و ویژگی‌های سرگرم‌کننده را در خود جای داده و اون اوج هنر مهندسان این شرکت را به رخ رقبا می‌کشد. قسمت پشتی این خودرو، از 33 قطعه برآمده و متحرک که مرسدس بنز از آن به عنوان Bionic Flaps یاد می‌کند، استفاده شده و قادر است با افرادی که در نزدیکی آن قرار می‌گیرند، ارتباط برقرار کنند و واکنش نشان دهند.

چرخ‌های Vision AVTR نیز با طراحی خاص خود نگاه‌ها را به خود خواهند کرد. مرسدس بنز در این رابطه گفت که این تایرها با الهام از دانه‌های درختی که در فیلم آواتار وجود داشت، ساخته شده‌اند. با کمک این تایرها، خودرو می‌تواند علاوه بر حرکت به سمت جلو، به طرفین نیز حرکت کند.

همانند دیگر مدل‌های مفهومی، خودروی Vision AVTR نیز با ویژگی‌هایی متعلق به آینده رونمایی شده است. برای مثال، در داخل کابین این خودرو، خبری از فرمان‌های مرسوم امروزی نیست و از آنجایی که قرار است به عنوان اتومبیلی خودران روانه بازار شود، دیگر نیازی به راننده ندارد.

در عوض، سرنشینان از طریق یک کنترلر، دستورات مدنظر را به خودرو منتقل می‌کنند. زمانی که کاربر، این کنترلر را لمس می‌کند، همزمان با ضربان قلب و تنفس وی، شروع به ویبره رفتن می‌کند. اُلا کالنیوس، رئیس دایلمر، شرکت مادر مرسدس بنز در این رابطه اعلام کرد که ویژگی مذکور، نمونه‌ بارز از چگونگی یکی شدن ماشین و انسان است.

مدل مفهومی‌ مرسدس بنز Vision AVTR با الهام از فیلم آواتار رونمایی کرد

همچنین، زمانی که شخص وارد خودرو می‌شود، نمایشگرهایی که در داخل کابین تعبیه شده‌اند، تصاویر گرافیکی سه‌بعدی را که یادآور فیلم آواتار هستند، به نمایش درمی‌آورند. این خودرو می‌تواند سوار شدن فرد و یا خانواده را از هم تشخیص و تمییز دهد. انواع بازی‌ها و نمایش محتواهای مختلف برای سرگرم کردن کودکان نیز در Vision AVTR تعبیه شده است.

طبق گفته مرسدس بنز، در ساخت این خودرو سعی شده تا حتی‌الامکان از موادی که کمترین آسیب را به محیط زیست وارد می‌آورند، استفاده شود. برای مثال، Vision AVTR از یک باتری مبتنی بر گرافن ارگانیک بهره می‌برد که برای ساخت آن نیازی به مواد معدنی کمیاب زمین نیست.

مدل مفهومی‌ مرسدس بنز Vision AVTR با الهام از فیلم آواتار رونمایی کرد

فضای داخل کابین نیز از مواد پلاستیکی بازیافتی و چرم‌های گیاهی ساخته شده است. همچنین تایرهای Vision AVTR نیز در مقایسه با دیگر تایرهای موجود، کمترین آسیب را به محیط زیست وارد می‌آورند. با این حال، این خودرو فعلا در حد یک کانسپت و یا مدل مفهومی‌بوده و مشخص نیست که چه زمانی مدیران مرسدس، آن را وارد فاز تولید خواهند کرد و یا اینکه اصلا به این مرحله خواهد رسید یا خیر.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا