سامسونگ

تلویزیون بدون حاشیه 8K سامسونگ؛ یک قدم تا رونمایی

شرکت سامسونگ ساعاتی پیش با تایید تصاویری که چند روز پیش از تلویزیون هوشمند پیشرفته 8K این شرکت منتشر شد، اعلام کرد که این محصول در جریان رویداد CES 2020 رونمایی خواهد شد.

تلویزیون 8K سامسونگ که با شماره مدل Q950TS شناخته می‌شود، توانسته با رزولوشن بالا و طراحی جدید Infinity خود، استاندارد جدیدی را برای نمایشگرهای تلویزیونی معرفی کند. اگر از حاشیه بسیار کم قسمت پایینی نمایشگر صرف‌نظر کنیم، دیگر حاشیه‌ و یا فریمی‌را دور صفحه نمایش این تلویزیون نمی‌بینیم.

از طرفی دیگر، بدنه این تلویزیون 8K نیز بسیار باریک است و به گفته سامسونگ، از ضخامت 15 میلیمتری برخوردار است. در دل این محصول، مهندسان سامسونگ، پردازنده کوانتوم مجهز به هوش مصنوعی را تعبیه کرده‌اند که انرژی پردازشی مورد نیاز برای اجرای فایل‌های 8K را فراهم می‌کند. همچنین، می‌توان از آنتن نیز برای دریافت کانال‌های تلویزیونی و یا از سرویس‌های پخش آنلاین محتوا استفاده کرد.

به گفته سامسونگ، قابلیتی جدید در این محصول به نام Digital Butler جاسازی شده که به کاربر این امکان را می‌دهد تا با بهره‌گیری از بلوتوث یا وای‌فای، کنترل دیگر دستگاه‌های سخت‌افزاری را در دست بگیرد. این تلویزیون قادر است محتوا را با استفاده از قابلیت Tap View از گوشی‌های هوشمند نمایش دهد. همچنین، پشتیبانی از انواع دستیارهای دیجیتالی از قبیل بیکسبی، الکسا و اسیستنت نیز این محصول مشاهده می‌شود.

از دیگر ویژگی‌های جالب توجه این تلویزیون، فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی ScaleNet است که به گفته سامسونگ، قادر است امکان استریم فایل‌های 8K را روی شبکه‌هایی که تنها از پهنای باند موردنیاز برای 4K برخوردارند، فراهم کند. این قابلیت، منبع 8K را به رزولوشن 4K فشرده و بعد از آن در اینترنت، استریم می‌کند؛ جایی که پردازنده هوش مصنوعی این تلویزیون، محتوای مورد نظر را به 4K تغییر می‌دهد و در نتیجه، کیفیت بالای تصویر را به ارمغان می‌آورد.

از  پردازنده هوش مصنوعی برای ارتقای قابلیت صوتی این تلویزیون نیز بهره گرفته شده، به نحوی که از فناوری Object Tracking Sound Plus برای پخش صدایی با کیفیت و وضوح بالا استفاده شده است. همچنین، به لطف قابلیت Q-Symphony، می‌توان اسپیکرهای تلویزیون را با دیگر ساندبارهای جانبی یکسان‌سازی کرد.

جزییات بیشتری در خصوص این تلویزیون هوشمند بدون حاشیه در CES 2020 اعلام خواهد شد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا