سامسونگ

سامسونگ از گلکسی اس10 لایت و گلکسی نوت 10 لایت رونمایی کرد

پس از هفته‌ها انتظار و انتشار شایعات فراوان، بالاخره سامسونگ در آستانه آغاز نمایشگاه CES 2020 از گوشی‌های جدید گلکسی اس10 لایت و گلکسی نوت 10 لایت پرده برداشت.

گوشی‌هایی که نسخه‌های ارزان‌قیمتی از پرچمداران سامسونگ در سال 2019 به حساب می‌آیند و می‌توانند تجربه کار با اسمارت فونی پیشرفته را برای کاربران به ارمغان آورند. هر دو گوشی به نمایشگر 6.7 اینچی سوپر امولد Infinity-O با رزولوشن 2400 در 1080 پیکسل مجهز شده‌اند و سنسور دوربین سلفی نیز در قسمت میانی و بالایی نمایشگر این دو محصول جای گرفته است.

انرژی مورد نیاز برای روشن ماندن گلکسی اس10 لایت و گلکسی نوت 10 لایت از طریق باتری 4500 میل‌آمپری تامین می‌شود. سامسونگ هر کدام از این دو گوشی را در دو نسخه مجهز به رم 6 و 8 گیگابیتی عرضه خواهد کرد. با این حال، حافظه داخلی این دو گوشی در یک نسخه و آن هم ظرفیت 128 گیگابایتی قابل خرید خواهد بود.

و اما در خصوص تفاوت‌های میان این دو گوشی نیز باید گفت که گلکسی اس10 لایت از پردازنده اسنپدراگون 855 بهره می‌برد و مدل گلکسی نوت 10 لایت نیز به اگزینوس 8895 مجهز شده است. در قسمت پشتی نیز اگرچه از دوربین سه‌گانه استفاده شده، اما با مشخصاتی متفاوت کنار هم جای گرفته‌اند.

در گلکسی اس10 لایت از یک سنسور 5 مگاپیکسلی ماکرو با دیافراگم f/2.4، یک سنسور 12 مگاپیکسلی اولتراواید با دیافراگم f/2.2 و یک سنسور 12 مگاپیکسلی واید با دیافراگم f/2.4 با زاویه دید 123 درجه‌ای بهره می‌برد.

سامسونگ از گلکسی اس10 لایت و گلکسی نوت 10 لایت رونمایی کرد

اما در گلکسی نوت 10 لایت این پیکرندی کمی‌متفاوت است، به نحوی که به یک سنسور 12 مگاپیکسلی التراواید با دیافراگم f/2.2، سنسور 12 مگاپیکسلی واید با دیافراگم f/1.7 با قابلیت دوآل پیکسل و لرزشگیر اپتیکال و یک سنسور 12 مگاپیکسلی تله‌فوتو با دریافراگم f/2.4 مجهز به قابلیت لرزشگیر اپتیکال را در خود جای داده است.

از دیگر تفاوت‌های میان این دو مدل می‌توان به استفاده از قلم S Pen در گلکسی نوت 10 اشاره کرد. این قلم هوشمند از قابلیت BLE بهره می‌برد که از مصرف پایین انرژی در حین برقرار ارتباط بلوتوثی حکایت دارد. متاسفانه هنوز اطلاعات دقیقی در خصوص قیمت و زمان عرصه این دو گوشی به بیرون درز نکرده است.

منبع
The Verge

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا