خودرو الکتریکی

تولید اولین خودروی «مدل 3» تسلا در چین

شرکت خودروسازی تسلا به‌تازگی اولین اتومبیل ساخت کارخانه خود در کشور چین را تولید کرد. این خودروی «مدل 3» در تنها کارخانه تسلا در خارج از خاک آمریکا تولید شده و 15 دستگاه از این اتومبیل، طی مراسمی‌ به برخی از کارکنان این شرکت تحویل داده شد.

تسلا در تولید و عرضه این خودرو، خلف وعده نکرد و طبق آنچه اعلام کرده بود توانست قبل از 25 ژانویه، محصول تولیدشده در این کارخانه را عرضه کند. این خودرو به دلیل آنکه هیچ هزینه گمرکی به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد، با قیمت به مراتب مناسب‌تری نسبت به آنچه در آمریکا تولید و به چین وارد می‌شد، به دست خریداران خواهد رسید.

تسلا امیدوار است که بتواند با کمک کارخانه بزرگ خود در شانگهای چین، خود را به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده خودروهای الکتریکی در جهان معرفی کند. کارخانه چین تسلا تاثیر زیادی را در افزایش سرعت تولید خودروهای این شرکت خواهد گذاشت و تسلا می‌تواند زودتر از همیشه، محصولات سفارشی خریداران را آماده کرده و در اختیار مشتریان قرار دهد.

بد نیست بدانید که کارخانه تسلا در شانگهای، اولین کارخانه‌ای در کشور چین محسوب می‌شود که مالکیت صد درصدی آن در اختیار یک شرکت خارجی قرار دارد. قرار است خودروی «استاندارد رنج پلاس مدل 3 اس» با قیمت تقریبی 50 هزار دلار به بازار چین عرضه شود؛ این در حالیست که این خودرو ساخت آمریکا، با قیمت 63 هزار دلار در چین به فروش می‌رسد.

گفته می‌شود که رفته رفته قیمت محصولات تسلا در چین با روند نزولی همراه خواهد بود چرا که این شرکت می‌تواند از قطعات ساخت این کشور برای خودروهای خود استفاده کند و هزینه‌های تولید را تا حود 20 درصد کاهش دهد.

تسلا برای ساخت سومین کارخانه Gigafactory خود در چین، در ماه جولای 2018 با مقامات چینی به توافق رسید. دو کارخانه دیگر این شرکت در ایالت نوادا و بوفالو نیویورک آمریکا واقع شده‌اند. ساخت کارخانه شانگهای از ژانویه سال 2019 استارت خورد و از ماه اکتبر نیز تولید اتومبیل را به صورت آزمایشی آغاز کرد. طبق گزارش رویترز، این کارخانه ظرف 357 روز، از صفر به مرحله تولید محصول رسیده است.

چالش اصلی

در حال حاضر، چالش اصلی که تسلا با آن مواجه است، عدم تحویل به موقع محصولات سفارشی شرکت‌هاست. این شرکت امیدوار است که بتواند در سال آینده، به تولید حدود 3 هزار خودروی مدل 3 را در هفته دست یابد. همچنین، تلاش می‌کند تا به رقم تولید سالانه حدود 500 هزار دستگاه از این خودرو در طی دو تا سه سال آینده برسد.

ایلان ماسک، مرد شماره یک تسلا در ماه نوامبر از تصمیم خود برای احداث چهارمین کارخانه خود در شهر برلین آلمان خبر داد و اعلام کرد که احتمالا تولید خودرو در این کارخانه، در سال 2021 محقق خواهد شد. وی قصد دارد چیزی بین 10 تا 12 کارخانه را در کشورهای مختلف راه‌اندازی کند.

منبع
The Verge

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا