ال جینمایشگاه 2020 CES

ال‌جی با سیستم عامل جدید «webOS Auto» به نمایشگاه CES 2020 می‌آید

شرکت کره‌ای ال‌جی قصد دارد تا در جریان رویداد CES در سال آینده میلادی، از سیستم عامل اختصاصی خود تحت عنوان webOS Auto که ویژه خودروها طراحی شده، رونمایی کند.

نام و آوازه ال‌جی در طی سال‌های اخیر بیشتر به دلیل عرضه محصولاتی همچون گوشی‌های هوشمند و لوازم خانگی بر سر زبان‌ها افتاده است، اما این شرکت قصد دارد تا به حوزه خودرو و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی آن نیز ورود کند.

طبق آخرین گزارش‌ها، ال‌جی از فرصت پیش آمده در رویداد ماه ژانویه برای رونمایی از سیستم عامل webOS Auto خود استفاده خواهد کرد و قدرت خود را این بار در بخش نرم‌افزار به رخ رقبای قدرتمند خود که همگی در این گردهمایی حضور دارند، خواهد کشید.

این دستاورد مهندسان ال‌جی می‌بایست با رقبای قدرتمندی همچون اندروید آتو و اپل کاپلی که جزو محبوب‌ترین این عرصه محسوب می‌شوند، دست و پنجه نرم کند. ال‌جی برای تصاحب سهم بیشتری از این بازار، می‌بایست با شرکت‌های بزرگی همچون بی‌ام‌و و غیره وارد مذاکره شود و نظر آن‌ها را جلب کند؛ کاری که سخت به نظر می‌رسد چراکه برای نمونه، بی‌ام‌و از اپل کارپلی برای خودروهای خود استفاده می‌کند و تاکنون هیچ مشکلی با این مساله نداشته است. البته این شرکت، از تصمیم خود برای استفاده از اندورید آتو نیز خبر داده است.

با این حال، ال‌جی نسبت به آینده و موفقیت این پلتفرم، بسیار امیدوار است. این شرکت اعلام کرده که webOS Auto، پلتفرمی‌ایده‌آل برای نسل جدید خودروها خواهد بود و به لطف سطح‌بندی‌های مختلف، می‌توان از آن در انواع محصولات و با توجه به نیازهای مختلف کاربران استفاده کرد.

سیستم عامل webOS Auto مبتنی بر پلتفرم اسنپدراگون Automotive Development شرکت کوالکوم است که امکان همگام سازی webOS Auto با سرویس‌هایی همچون iHeartRadio، Cerence و Mapbox را فراهم می‌کند.

علاوه بر کوالکوم، ال‌جی با شرکت مایکروسافت نیز در این وارد همکاری شده و webOS Auto را با پلتفرم Connected Vehicle این شرکت ادغام کرده تا از قابلیت‌های صوتی، ویدیویی و مسیریابی آن استفاده کند. شرکت فنلاندی Qt نیز فناوری یادگیری ماشینی خود را به پلتفرم webOS Auto ال‌جی اضافه کرده است. گفته می‌شود شرکت مهندسی نرم‌افزاری Luxoft قصد دارد تا مدل مفهومی‌از یک خودرو را مجهز به پلتفرم ال‌جی تولید کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا