هواوی

اپلیکیشن‌های اختصاصی هواوی جایگزین اپلیکیشن‌های گوگل می‌شوند

تحریم هواوی توسط امریکا به شدت بر استراتژی‌ها و برنامه‌های این شرکت تاثیرگذار بود؛ اما این موضوع هرگز موجب تضعیف و یا به حاشیه راندن هواوی از رقابت با دیگر تولیدکنندگان و فعالان این عرصه نشد.

در همین رابطه، اخیرا نشریه اکونومیک تایمز با انتشار گزارشی نوشت که این شرکت چینی در حال همکاری با توسعه‌دهندگان هندی است تا بتواند اپلیکیشن‌های جایگزینی را برای برنامه‌های محبوب گوگل تولید کند.

درواقع، آنچه هواوی را به اتخاذ این تصمیم سوق داد، محدودیت‌هایی بود که تحریم آمریکا برای گوشی‌های جدید و محصولات سری آنر هواوی بوجود آمد و دیگر کاربران نمی‌توانند اپلیکیشن‌هایی همچون مپس، گوگل درایو و جیمیل را روی گوشی‌های خود نصب کنند.

در همین رابطه، چارلز پنگ، مدیر هواوی در هند عنوان کرد که این شرکت در حال ساخت اکوسیستم موبایلی اختصاصی خود است و بسیاری از اپلیکیشن‌های کلیدی ما در زمینه‌هایی همانند مسیریابی، پرداخت همراه، بازی و پیام‌رسانی تا پایان ماه دسامبر آماده عرضه و استفاده کاربران خواهند بود.

اگرچه اکوسیستم اپلیکیشن‌های گوگل بسیار گسترده و جامع است، اما هواوی اعلام کرده که نمونه مشابهی را تولید و جایگزین این اکوسیستم خواهد کرد. بدین ترتیب، محصولات هواوی جایگزین برنامه‌هایی همچون گوگل پلی گیمز، گوگل مپس، جیمیل، گوگل پِی، یوتیوب و گوگل با نمونه‌هایی که هواوی تولید خواهد کرد، جایگزین خواهند شد.

اپلیکیشن اختصاصی هواوی جایگزین اپلیکیشن‌های گوگل می‌شوند

این اقدام در پی پاسخ دادن به نیازهای کاربران میلیونی این شرکت اتخاذ شده و هم اکنون توسعه‌دهندگان هندی در حال کار روی 150 اپلیکیشن محبوب کاربران هندی هستند تا بتوانند آن‌ها را به فروشگاه اپلیکیشن هواوی که تحت عنوان App Gallery شناخته می‌شود و جانشین گوگل پلی استور خواهد شد، اضافه کنند.

برند آنر که از زیرمجموعه‌های هواوی محسوب می‌شود، در تلاش است تا بتواند تا سال 2020، حدود 10 درصد از بازار هند را به خود اختصاص دهد. هواوی برای رسیدن به این هدف، عرضه محصولات متنوعی را در دستور کار قرار داده که از جمله آن‌ها می‌توان به ساعت‌های هوشمند اشاره کرد.

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

    1. سلام دوست عزیر. اگر با کمی دقت به تمامی اخبار منتشر شده در طول هفته توجه کنید، متوجه می‌شوید که آی‌تی‌ایران اخبار اکثر شرکت‌های تولیدکننده موبایل در سراسر دنیا را پوشش می‌دهد. با اینکه هواوی طی یک سال گذشته از لحاظ تولید محصولات جدید عملکرد خوبی داشته، اما در بسیاری از مواقع ضعف‌هایی هم داشته که در مطالب مختلف به آن اشاره داشته‌ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا