اپل

جوایز میلیون دلاری اپل اینبار برای کشف باگ در تمامی سیستم‌عامل‌ها

طبق اعلام شرکت اپل، تمامی‌ محققان حوزه امنیت می‌توانند با شکار باگ‌های موجود در پلتفرم‌های این شرکت، مشمول دریافت جوایزی تا یک میلیون دلار و یا فراتر از آن شوند.

این طرح که از سال 2016 توسط اپل آغاز شد، صرفا به پلتفرم iOS محدود می‌شد اما اکنون تمامی‌پلتفرم‌های این شرکت را شامل می‌شود. اپل در ماه آگوست و در جریان کنفرانس Black Hat اعلام کرد که از این پس، همه افراد می‌توانند نسبت به کشف باگ در یکی از سیستم عامل‌های آی‌کلاد، آیپد اواس، مک اواس، تی‌وی اواس و واچ او‌اس، جوایز مالی اختصاص یافته برای این طرح را دریافت کنند.

اپل اعلام کرده که محققان و پژوهشگرانی که موفق به کشف باگ شوند، می‌بایست توضیحاتی را به همراه جزییات دقیق در خصوص مشکل کشف‌شده ارائه دهند. این توضیحات باید به گونه‌ای باشد که مهندسان اپل بتوانند باک مطرح شده را رفع کنند.

بیشترین میزان پرداختی به افرادی تعلق خواهد گرفت که بتوانند باگ‌هایی را که پلتفرم‌های مختلف این شرکت را تحت تاثیر قرار می‌دهند، شناسایی کنند؛ بویژه مشکلاتی که مربوط به نسخه‌های جدید پلتفرم‌ها و همچنین آخرین محصولات این شرکت باشد.

کشف باگ در نسخه‌های آزمایشی پلتفرم‌ها، علاوه بر بونس 50 درصد، جایزه اصلی را نیز برای محقق به ارمغان خواهد آورد. همچنین، فردی که بتواند از لاک اسکرین یکی از دستگاه‌های اپل عبور کند و به اصطلاح، آن را دور بزند، جایزه‌ای بین 25 تا 100 هزار دلار را دریافت خواهد کرد.

از دیگر موارد مربوط به این طرح می‌توان به اختصاص جایزه 25 تا 100هزار دلاری به افرادی که بتوانند به صورت غیرمجاز به آی‌کلاد دسترسی پیدا کنند، اشاره کرد. و بالاخره، جایزه 100 تا 250 هزار دلار نیز برای استخراج اطلاعات حساس از دستگاه قفل‌شده در نظر گرفته شده است.

بالاترین جوایز نیز به کشف باگ‌های مربوط به حمله بدون کلیک و یا به اصطلا Zero Click تعلق خواهد گرفت. طرح کشف باگ اپل یکی از جذاب‌ترین طرح‌ها برای هکرها در میان شرکت‌های بزرگ دنیای فناوری محسوب می‌شود.

منبع
The Verge

نوشته های مشابه

‫647 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا