شبکه‌های اجتماعی

هوش مصنوعی اینستاگرام، کپشن‌‌های توهین‌آمیز را شناسایی ‌‌می‌کند

شرکت اینستاگرام در راستای اهداف خود برای مبارزه با انتشار مطالب و سخنان توهین‌آمیز، قابلیت جدیدی را عرضه کرد که در صورت شناسایی توهین‌آمیز بودن نوشته‌‌های زیر پست‌‌ها، به کاربران هشدار ‌‌می‌دهد.

این قابلیت که مبتنی بر فناوری هوش مصنوعی است، قادر است کپشن‌‌ها را بخواند و اگر شباهتی میان آن‌‌ها با آنچه کاربران پیشتر گزارش داده‌اند، پیدا کند قبل از ارسال، به افراد هشدار دهد. البته این ویژگی فعلا در حد ارائه پیام هشدار عمل ‌‌می‌کند و کاربر ممکن است علی‌رغم این پیام هشدار، پست خود را با همان کپشن منتشر کند.

همانطور که ‌‌مشاهده می‌کنید پس از نمایش پیام هشدار توسط هوش مصنوعی گوگل، کاربر ‌‌می‌تواند کپشن خود را تغییر دهد و کلمات نامناسبی که در تضاد با سیاست‌‌های اینستاگرام است، حذف کند. گفتنی است این ویژگی مبتنی بر هوش مصنوعی، پست‌‌های حاوی تصاویر و ویدیوها را بررسی ‌‌می‌کند و اما استوری‌‌ها از این قاعده مستثنی هستند.

اگر خاطرتان باشد، اینستاگرام در اوایل سال جاری میلادی نیز چنین قابلیتی را برای شناسایی محتوای توهین‌آمیز در کامنت‌‌ها یا همان نظرات کاربران عرضه کرده بود. این شرکت اعلام کرد که بررسی‌‌های اولیه روی عملکرد این ویژگی راضی‌کننده بوده به طوری که توانسته کاربران را از ارسال کپشن‌‌های نامناسب بازدارد و قوانین این شبکه اجتماعی را بهتر به کاربران بشناساند.

هوش مصنوعی اینستاگرام، کپشن‌‌های توهین‌آمیز را شناسایی ‌‌می‌کند

طبق آنچه ایسنتاگرام اعلام کرده، قابلیت مذکور در چند کشور عرضه شده و قرار است که بزودی و در طی هفته‌‌های آتی، به دست دیگر کاربران این اپلیکیشن محبوب برسد.

منبع
Cult of Mac

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. خیلی جالب بود مقاله
    فکر می‌کنم
    با این هوش مصنوعی، میلیون‌ها حساب در ایران از طرف اینستاگرام هشدار و بعضاً اکانتهاشون حذف بشه!
    موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا