گوگل

عرضه آپدیت کروم متوقف شد

شرکت گوگل به تازگی آپدیت کروم 79 را برای پلتفرم اندروید و کاربران نسخه دسکتاپ این برنامه عرضه کرد. اما این شرکت ساعاتی پیش و به دنبال انتشار گزارش‌هایی از سوی کاربران مبنی بر حذف شدن اطلاعات موجود در برخی اپلیکیشن‌ها پس از دریافت این به‌روزرسانی، عرضه آن را متوقف کرد.

اما سوالی که پیش می‌آید این است که چگونه ممکن است یک باگ در کروم، منجر به حذف اطلاعات دیگر اپلیکیشن‌ها می‌شود؟ کاربران در گزارش خود اعلام کرده‌اند که پس از نصب این به‌روزرسانی متوجه شدند که اطلاعات اپلیکیشن‌هایی که از قابلیت WebView اندروید استفاده می‌کردند، پاک شده است.

در واقع، WebView این امکان را به اپلیکیشن‌ها می‌دهد تا صفحات وب را در داخل اپلیکیشن‌ها رندر و باز کنند. طبق گفته کاربران، دسترسی به این اطلاعات امکان‌پذیر نیست و فعلا راهکاری نیز برای این مساله ارائه نشده است.

هنوز مشخص نیست که چه اپلیکیشن‌هایی تحت تاثیر این باگ قرار می‌گیرند، اما توییتر لایت یکی از اپلیکیشن‌هایی است که برای اجرا از این قابلیت اندروید یعنی WebView بهره می‌گیرد. گوگل تلاش‌های خود را برای رفع این باگ آغاز کرده و سعی دارد تا اطلاعات حذف‌شده را بازیابی کند و یا اپلیکیشن‌ها را به حالت قبل برگردارند.

با این حال، فعلا به کاربران توصیه می‌شود تا برای نصب آپدیت کروم 79، عجله نکنند و منتظر عرضه به‌روزرسانی جدید با رفع این باگ بمانند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا