ایران

تسنیم : جهرمی به جای قطع به موقع اینترنت به مرخصی رفت

خبرگزاری تسنیم در مطلبی جزییات تازه‌ای از ماجرای قطع اینترنت منتشر کرد و نوشت که آذری جهرمی در ابتدای ناآرامی‌های اخیر از اجرای دستور شورای امنیت برای محدودسازی اینترنت سرباز زده و این موضوع را عامل قطع اینترنت به مدت ده روز دانسته است.
در این مطلب به نقل از سایت راه دانا نوشته شده که یک روز پس از سهمیه بندی بنزین شورای امنیت کشور ( شاک) به ریاست رحمانی فضلی به وزارت ارتباطات دستور میدهد تا فقط برای چند ساعت به صورت نقطه‌ای یعنی در چند محدوده مشخص اقدام به محدود کردن اینترنت کند.

به نوشته این سایت وزیر ارتباطات درست در همین زمان از اجرای این دستور شورای امنیت کشور سرباز می‌زند و حتی در این زمان به مرخصی نابهنگام می‌رود و به تماس برخی از مقامات نیز پاسخ نمی‌دهد.
این رسانه تحلیل می‌کند که اگر تنها چند ساعت اینترنت ( توسط وزیر ارتباطات) قطع می‌شد اینترنت هرگز در این وسعت قطع نمی‌شد و کشور وارد یک بحران امنیتی نمی‌شد.
خبرگزاری تسنیم می‌نویسد که آذری جهرمی و برخی معاونش از جمله رییس سازمان فناوری اطلاعات دراین برهه کوشیدند که خود را مردمی و منتقد وضع موجود جلوه دهند.
خبرگزاری تسنیم همچنین به ضرر و زیان ناشی از قطع اینترنت اشاره کرده از ضرر ۱۰۸۰ میلیارد تومانی به اپراتورهاه گرفته تا روزانه ۲۵۰۰ میلیارد تومان خسارت و اعدادی که احتمالا با محاسبه کسب و کارهایی که به طور غیر مستقیم به اینترنت وابسته‌اند عدد بزرگتری خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا