اپلپوشیدنی هوشمند

تحلیلگران: درآمد محصولات پوشیدنی اپل به 100 میلیارد دلار خواهد رسید

در حال حاضر، گوشی‌های آیفون بیشترین آورده را برای شرکت اپل دارند، اما این رویه در آینده تغییر خواهد کرد و کسب و کار محصولات پوشیدنی اپل که شامل ایرپاد، اپل واچ و هدفون‌های بیتس می‌شوند، بیشترین درآمد را برای این شرکت به ارمغان خواهند آورد.

طبق گزارش شرکت IDC، میزان فروش محصولات پوشیدنی این شرکت در سه ماهه سوم سال 2019، رشدی 196 درصدی را نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته تجربه کرد. اپل توانست در این بازه زمانی، حودد 29.5 میلیون محصول پوشیدنی را در بازار به فروش برساند.

در سه ماهه سوم سال جاری، بالغ بر 84.5 میلیون دستگاه محصول پوشیدنی توسط شرکت‌های مختلف به فروش رسید که سهم اپل از این بازار، 35 درصد بود. اگرجه فروش شرکت‌های رقیب همانند شیائومی‌و سامسونگ نیز با رشد نسبی همراه بود، اما شیائومی‌حدود 12.4 میلیون دستگاه و سامسونگ نیز حدود 8.3 میلیون دستگاه محصول پوشیدنی را به فروش رساند که نشان از برتری محسوس اپل در این بازار دارد.

افزایش فروش محصولات پوشیدنی اپل در برهه‌ای از زمان اتفاق افتاد که فروش آیفون‌های این شرکت در بازار، با کاهشی چند میلیونی همراه بود. به طوری که اپل در سه ماهه سوم تقریبا 142.2 میلیون آیفون را به فروش رساند و این میزان فروش برای سه ماهه قبل از آن، حدود 164.9 میلیون دستگاه عنوان شده بود.

از طرفی دیگر، درآمد کسب‌وکار محصولات پوشیدنی، وسایل خانگی و لوازم جانبی اپل که شامل انواع پوشیدنی‌ها، اسپیکر هوشمند هوم پاد و انواع کانکتورها می‌شود، از 17.4 میلیارد دلار در سال 2018 به 2.5 میلیارد دلار در سال جاری رسید.

تیم باجاریان، از تحلیلگران دنیای فناوری در این رابطه عنوان می‌کند: تجارت محصولات پوشیدنی و شنیدنی اپل، به بخشی مهم از استراتژی رشد اپل تبدیل شده است. فرانک جیلت، تحلیلگر مرکز Forrester نیز معتقد است محصولات پوشیدنی علاوه بر درآمدزایی، وفاداری مشتریان به برند و محصولات اپل را نیز افزایش داده‌اند.

اپل ایرپاد و اپل واچ خود را به گونه‌ای طراحی کرده که عملکرد مطلوب و راضی‌کننده‌ای را پس از همگام‌سازی با گوشی‌های آیفون، مک و آیپدها ارائه می‌دهند و کاربران را به خرید و استفاده از این محصولات ترغیب می‌کنند.

جیلت در ادامه گفت: پوشیدنی‌های اپل توانسته‌اند وجه تمایز و مزیتی برای محصولات این شرکت باشند چراکه با قابلیت‌هایی که ارائه می‌دهند، توانسته‌اند خود را به محصولاتی ارزشمند تبدیل و کاربر را از خرید و انتخاب گزینه دیگر منصرف کنند.

البته این مساله در خصوص همه کاربران صدق نمی‌کند. این روزها بسیاری از شرکت‌ها به تولید محصولات پوشیدنی روی آورده‌اند که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به گوگل، سامسونگ و هواوی اشاره کرد. شرکت‌هایی که با عرضه مدل‌هایی ارزان‌قیمت و مجهز به تکنولوژی‌های روز، توانسته‌اند سهم اپل از این بازار را کم کنند.

با این حال، تحلیلگران بر این عقیده‌اند که فروش محصولات پوشیدنی اپل در بازار و در طی یک سال آینده به گونه‌ای خواهد بود که درآمد آن حتی فراتر از فروش برخی کسب‌وکارهای اپل همانند کامپیوترهای مک فراتر خواهد رفت.

تحلیلگران: کسب‌وکار محصولات پوشیدنی اپل 100 میلیارد دلاری خواهد شد

شرکت تحقیقاتی Munster پیش‌بینی کرده که محصولات پوشیدنی در سال آینده، حدود 11 درصد از مجموع درآمدهای اپل را به خود اختصاص خواهند داد. این در حالیست که درآمد دستگاه‌های مک، 10 درصد برآورد شده است. سال گذشته، حدود 260.2 میلیارد دلار از فروش محصولات پوشیدنی عاید اپل شد که برابر با 8 درصد از درآمد کلی این شرکت بود.

اما این تنها شروع این کسب‌وکار در بازار محصولات هوشمند است. طبق گفته شرکت Munster، رشدی 20 درصدی طی پنج سال آینده در انتظار کسب و کار محصولات پوشیدنی اپل است. اگر این اتفاق بیفتد، در سال 2025 درامد حاصل از فروش این محصولات به 75 میلیارد دلار خواهد رسید و این یعنی 20 درصد از مجموع درآمدهای این شرکت و بالاتر از هر کسب و کار دیگری به غیر از گوشی‌های آیفون.

شرکت Strategy Analytics نیز پشی‌بینی کرد که در سال 2030، درآمد حاصل از فروش محصولات پوشیدنی اپل، از مرز 100 میلیارد دلار هم عبور خواهد کرد.  اپل برای رسیدن به چنین رقمی، راهی جز معرفی محصولات جدید و دل خوش نکردن به ساعت‌های هوشمند و هدفون‌های خود ندارد. این یعنی اپل باید آستین‎هایش را برای تولید و عرضه عینک واقعیت افزوده‌ای که چند وقتیست خبرهای مرتبط با آن در فضای وب منتشر شده، بالا بزند.

تحلیلگران: کسب‌وکار محصولات پوشیدنی اپل 100 میلیارد دلاری خواهد شد

باجارین در این خصوص می‌گوید: اپل در نهایت چند نمونه از عینک و یا هدست‌های مبتنی بر فناوری واقعیت افزوده یا واقعیت ترکیبی خود را به بازار عرضه خواهد کرد. اما بعید به نظر می‌رسد که تا قبل از سال 2023، شاهد ورود این محصولات پوشیدنی به بازار باشیم.

جیلت نیز معتقد است که اپل به طور گسترده‌ای بر روی تولید و عرضه محصولات پوشیدنی خود تمرکز خواهد کرد و این محصولات، تنها به عینک‌های واقعیت افزوده محدود نخواهند شد؛ بلکه قابلیت‌های جدیدی همچون ردیاب خواب را ارائه خواهد کرد تا خواب بهتری را برای کاربران خود به ارمغان آورد. قابلیت‌های جدیدی نیز به ایرپادهای این شرکت اضافه خواهد شد که پردازش بهتر صوت در حال پخش و سازگاری بهتر آن با دستیار صوتی را به دنبال خواهد داشت. همچنین، هدفون‌های این شرکت نیز با فناوری‌های پیشرفته و پیچیده‌ای ادغام خواهند شد که همگی می‌توانند کاربران را به خرید این محصولات ترغیب کنند و این شرکت را به کسب درآمد 100 میلیارد دلاری نزدیک و نزدیک‌تر کنند.

 

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا