تکنولوژی

ممنوعیت به‌کارگیری تکنولوژی‌های آمریکایی در دولت چین

پس از قرار گرفتن هواوی در لیست سیاه دولت آمریکا و تحریم آن توسط شرکت‌هایی آمریکایی، طولی نکشید که دولت چین در پاسخ به این اقدام، تجارت به شرکت‌ها آمریکایی را ممنوع اعلام کرد. حال دولت چین در جدیدترین اقدام خود به تمامی ارگان‌های دولتی دستور داده که به‌کارگیری محصولات تکنولوژی متعلق به آمریکا را متوقف کنند.

به گزارش فایننشال تایمز، دولت چین قصد دارد تا سال 2022، تمامی تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری آمریکایی را به نسخه‌های‌ بومی تغییر دهد.

دولت چین در گذشته نیز بارها از به‌کارگیری تکنولوژی‌های آمریکایی در دولت این کشور انتقاد کرده بود اما به‌نظر می‌رسد اینبار قصد دارد با جدیت استفاده از محصولات آمریکایی را در دولت و سازمان‌های مرتبط متوقف کند. لازم به ذکر است دیگر کشورها از جمله روسیه هم با جدیت به‌دنبال به‌کارگیری تکنولوژی‌ها و تجهیزات بومی به‌جای نسخه‌های غربی هستند.

دولت چین امید دارد با این سیاست جدید بتواند کنترل بیشتری روی اینترنت داشته باشد و از طرفی در راستای اجرای قانون امنیت اینترنت که در سال 2017 تصویب شد، بتواند دیتا را درون مرزهای خود حفظ کند.

اما در این میان یک سری شرکت‌های آمریکایی، با ضررهای جدی مواجه خواهند شد. مایکروسافت، دل، اپل و اچ‌پی شرکت‌هایی هستند که رابطه تجاری خوبی با کشور چین دارند.

منبع
Engadget

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. می نوت بوک ایر جدید شیائومی با پردازنده‌ی نسل هشتم اینتل رونمایی شد گفت:

    نمایندگی رسمی تعمیرات موبایل شیائومی

    عکس های گوشی می 8 شیائومی – Xiaomi Mi 8

    بررسی و نظرات کاربران در مورد گوشی ردمی نوت 10 پرو مکس شیائومی – Xiaomi Redmi Note 10 Pro Max

    قیمت گوشی ردمی K30 پرو زوم شیائومی | Xiaomi Redmi K30 Pro Zoom

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا