اپلسامسونگ

تشعشعات گوشی‌های اپل و سامسونگ، این دو شرکت را به دادگاه کشاند

شرکت فگان اسکات (Fegan Scott) اخیرا شکایتی را علیه اپل و سامسونگ تنظیم کرد و مدعی شد که در تست‌های بعمل آمده روی گوشی‌های این دو شرکت مشخص شد که میزان تشعشعات رادیویی گوشی‌های جدید این دو شرکت، فراتر از حد تعیین‌شده توسط فدرال است.

اساس و پایه این شکایت به ماه آگوست امسال برمی‌گردد؛ زمانی که نشریه شیکاگو تریبیون با انتشار گزارشی، سطح تشعشعات رادیویی گوشی‌های پرطرفدار بازار را مورد آزمایش و ارزیابی قرار داد. نتایج اما باب میل شرکت اپل نبود و اهالی کوپرتینو با ابراز مخالفت و نادرست خواندن این آزمایش، در بیانیه‌ای نوشتند که در تست‌های بعمل آمده، از روش‌هایی استفاده شد که نتوانسته به اطلاعات درستی برسد.

اپل در این رابطه نوشت: تمامی‌گوشی‌های آیفون از جمله آیفون 7، توانسته‌اند به طور کامل مجوز FCC آمریکا و همچنین دیگر نهادهایی مربوطه در کشورهایی که گوشی‌های آیفون در آن عرضه می‌شوند، دریافت کند. بعد از بررسی‌های دقیق و آزمایش گوشی‌هایی که توسط شیکاگو تریبیون تست شد، به این نتیجه رسیدیم که تمامی‌گوشی‌هایمان کاملا در راستای قوانین و حدود تعیین‌شده، تولید شده‌اند.

بعد از انتشار این گزارش، نهاد FCC آمریکا رسما اعلام کرد که خود وارد عمل خواهد شد و گوشی‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد. طولی نکشید که شرکت فگان اسکات نیز تحقیقات خود را آغاز کرد و با توجه به نتایج آزمایش‌های خود، شکایتی را علیه دو شرکت اپل و سامسونگ طرح کرد.

فگان اسکات، میزان تشعشع شش گوشی را از فاصله صفر تا 10 میلیمتری بدن، مورد آزمایش قرار داد و مدعی شد که در فاصله دو میلیمتری، گوشی آیفون 8 و گلکسی اس8، دو برابر بیشتر از حد مجاز تعیین‌شده توسط فدرال، امواج رادیویی ساطع می‌کنند.

آزمایشات این شرکت روی گوشی‌های آیفون 7 پلاس، آیفون 8، آیفون ایکس آر، گلکسی اس8، گلکسی اس9 و گلکسی اس10 صورت گرفت و نتایج، این شرکت را به طرح شکایت علیه این دو غول دنیای موبایل سوق داد.

فگان اسکات در این رابطه نوشت: گوشی‌های سامسونگ و اپل نحوه زندگی ما انسان‌ها را متحول کرده‌اند. افراد بزرگسال، نوجوانان و حتی کودکان برای چک کردن ایمیل، اجرای بازی و یا انجام کارهایی شخصی و حل تکالیف خود از گوشی‌های استفاده می‌کنند. این افراد در طول روز، گوشی‌هایشان را در جیب خود حمل می‌کنند و حتی در موقع خواب نیز در نزدیکی خود قرار می‌دهند. این تولیدگنندگان به کاربران خود می‌گویند که گوشی‌هایشان کاملا امن هستند و هیچ خطری ندارند، اما ما برای راستی‌آزمایی این ادعا، برخی از گوشی‌های را به منظور پی بردن به میزان ساطع شدن امواج رادیویی مورد آزمایش قرار دادیم. نتیجه نشان داد که ادعای این شرکت‌ها، درست نیست و حتی میزان تشعشع برخی از این گوش تا 500 درصد بیشتر از حد مجاز است. بنابراین، این حق کاربران اپل و سامسونگ است تا از حقیقت در مورد گوشی‌هایی که از آن‌ها استفاده می‌کنند، مطلع شوند.

 

منبع
MacRumors

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا