اپل

آیفون 11 اطلاعات مکانی کاربران را بدون اجازه استفاده می‌کند

از هر دیوایس و هر برندی که استفاده می‌‌کنید، مطمئنا حفاظت از حریم شخصی برای شما اهمیت ویژه‌ای دارد. این مسئله زمانی که متوجه می‌شوید تقریبا تمامی شرکت‌های دنیا در معرض هک شدن قرار دارند، حساسیت بیشتری پیدا می‌کند. حال محققین امنیتی ادعا می‌کنند آیفون 11 شرکت اپل حتی زمانی که کاربر از اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی جلوگیری می‌کند، اطلاعات لوکیشن او را دریافت می‌کند.

در ویدیویی که یکی از این محققین در این زمینه منتشر کرده، آیفون 11 مجهز به آی‌اواس 13.2.3 زمانی که تمامی تنظیمات اشتراک‌گذاری لوکیشن غیرفعال می‌شود، پس از  فعال/غیرفعال کردن حالت پرواز، آیکون لوکیشن سرویس در نوار بالیی صفحه نشان داده می‌شود. این رفتار در آیفون‌های سری قبل دیده نشده و تنها مختص آیفون 11 است. بنابراین احتمال می‌رود یک ایراد سخت‌افزاری رخ داده باشد.

البته یکی از مهندسین اپل در واکنش به این ادعا گفته که بعید است این مسئله ایراد امنیتی باشد. آیکون لوکیشن سرویس که در نوار بالایی صفحه همچنان دیده می‌شود، احتمالا به دلیل فعال بودن برخی از ویژگی‌های لوکیشن سرویس است که گزینه فعال/غیرفعال کردن برای آنها در تنظیمات گوشی در نظر گرفته نشده است.

این مسئله به معضل بزرگی برای کاربران آیفون 11 تبدیل شده چراکه اطلاعات لوکیشن افراد ناخواسته در اختیار برخی سرویس‌ها و اپلیکیشن‌ها قرار می‌گیرد. از طرفی هم چنین مسئله‌ای کاملا با سیاست‌های کمپانی اپل در حفظ امنیت و حریم خصوصی کاربران منافات دارد. اپل هنوز واکنش رسمی نسبت به این مسئله نشان نداده است.

منبع
BGR

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا