اپل

اپل صاحب کسب‌وکار مودم اینتل شد

شرکت اینتل امروز کسب‌وکار مودم‌های مورد استفاده در گوشی‌های هوشمند خود را به شرکت اپل واگذار کرد.

ارزش این قرارداد که اولین خبرهای مربوط به آن در ماه جولای منتشر شد، برابر با یک میلیارد دلار عنوان شده است. اپل با تصاحب فناوری مودم‌های اینتل، قادر خواهد بود تا قطعات بیشتری از محصولاتش را به دست مهندسان داخلی خود بسپارد و وابستگی خود را به شرکت‌های همچون کوالکوم کم کند.

همانطور که می‌دانید روابط میان اپل و کوالکوم، تعریفی ندارد و این دو شرکت بارها در دادگاه و به دلیل شکایت‌های متعدد در مقابل هم ایستاده‌اند. گفتنی است طبق این قرارداد، تنها بخش تولید مودم‌های گوشی‌های هوشمند به اپل واگذار شده است و اینتل همچنان تولید مودم‌های مورد استفاده در کامپیوترهای شخصی، دستگاه‌های مبتنی بر اینترنت اشیا و محصولات خودران را ادامه خواهد داد.

اینتل مدعی شده که کوالکوم و شکایت‌های این شرکت در خصوص رعایت حقوق مالکیت معنوی طرح‌ها، تاثیر زیادی در اتخاذ این تصمیم داشته است. این شرکت چندی پیش در دادگاه در مقابل کوالکوم قرار گرفت که در نهایت قاضی، رای را به نفع اینتل صادر کرد اما کوالکوم درخواست تجدیدنظر داد و بررسی پرونده را به جلسه بعد کشاند.

دعوای میان دو شرکت رقیب از گذشته‌های دور بوده و در آینده نیز بر سر موضوعات مختلف ادامه خواهد داشت. با این حال، تولید مودم‌های گوشی‌های هوشمند به اپل، دست این شرکت را برای تولید محصولات و قطعات جدید باز می‌گذارد.

چند سالیست که اهالی کوپرتینو به دنبال تولید قطعات محصولات خود در داخل مجموعه خود هستند و این خرید، گام بزرگی برای اپل محسوب می‌شود. بد نیست بدانید که سه مدل نخست گوشی‌های آیفون، مجهز به پردازنده‌های شرکت سامسونگ به بازار عرضه شدند تا اینکه این شرکت، تولید پردازنده‌های سری A را آغاز کرد و عملکرد دستگاه‌های خود را ارتقا بخشید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا