گوناگون

تازه‌ترین آمار از بلک فرایدی 2019

گزارش آماری منتشر شده توسط شرکت ادوبی نشان می‌دهد در جریان بلک فرایدی 2019 حدود 39 درصد از خریداران آنلاین از موبایل برای انجام خریدهای آنلاین خود استفاده کرده‌اند که در مقایسه با سال گذشته افزایش 6 درصدی را نشان می‌دهد.

ضمنا رقم خریدهای آنلاین در جریان بلک فرایدی امسال با استفاده از اسمارت‌فون به 2.9 میلیارد دلار رسید. این رقم برای سال گذشته 2.1 میلیارد دلار بود.

همچنین بلک فرایدی 2019 به‌طور کلی در بخش فروش آنلاین جهش قابل توجهی نسبت به سال گذشته داشته است. در این روز بیش از 7.4 میلیارد دلار محصول به‌صورت آنلاین به‌فروش رسیده که در مقایسه با سال گذشته افزایش قابل توجه 1.2 میلیارد دلاری را به‌همراه داشته است. ضمنا میانگین خرید کاربران آنلاین در بلک فرایدی امسال به 168 دلار رسیده که نشان از میل کاربران به خرید اجناس نسبتا گران‌تر دارد.

احتمالا خیلی شگفت‌زده نمی‌شوید اگر بدانید که بیشترین محصولات خریداری شده در بلک فرایدی 2019 مربوط به تکنولوژی می‌شوند. پرفروش‌ترین محصولات الکترونیکی خریداری شده توسط کاربران در بلک فرایدی امسال به ترتیب لپتاپ‌های اپل، ایرپاد، نینتندو سوییچ و تلویزیون‌های سامسونگ هستند. همچنین در بخش بازی‌های کامپیوتری نیز فیفا 20 و Madden NFL 20 بیشترین فروش را به خودشان اختصاص داده‌اند.

البته ادوبی توضیح نداده که چرا تعداد کاربرانی که از گوشی برای انجام خریدهای بلک فرایدی امسال استفاده کرده‌اند، افزایش داشته است. اما می‌توان حدس زد اپلیکیشن‌ها و وبسایت‌های جدید امکان خرید و چک کردن مراحل خرید را آسان‌تر کرده‌اند و همچنین سرویس‌های اپل پی و گوگل پی نیز در زمینه تسهیل پرداخت نقش مهمی ایفا کرده‌اند. همچنین سایز نمایشگر موبایل‌ها که هر ساله افزایش پیدا می‌کند نیز تاثیر خوبی بر تجربه خرید کاربران دارد. این احتمال نیز وجود دارد که از سال گذشته تا امروز، کاربران به خرید آنلاین بیشتر عادت کرده‌اند و فرهنگ خرید آنلاین با استفاده از موبایل در بین کاربران سراسر دنیا به‌خوبی جا افتاده باشد.

منبع
Engadget

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا