تکنولوژی

 رکوردشکنی درآمدی شیائومی در سه ماهه سوم 2019

شیائومی اخیرا گزارشی از عملکرد خود را سه ماهه سوم سال جاری میلادی را منتشر و اعلام کرد که توانست در این بازه زمانی، در آمدی بالغ بر 7.63 میلیارد دلار بدست آورد که در تاریخ این شرکت بی‌سابقه بوده است.

با استناد به این گزارش، کسب‌وکارهای اینترنت اشیا و وسایل هوشمند خانگی (Smart Home) بیشترین نقش را در افزایش درآمدی شیائومی ایفا کردند؛ با این حال، گوشی‌های هوشمند این شرکت نتوانستند آنچنان که انتظار می‌رفت، مورد استقبال خریداران قرار گیرند و با اندک افت فروش همراه شدند.

در این سه ماهه، شیائومی حدود 4.59 میلیون دلار را از فروش گوشی‌های هوشمند به جیب زد که این رقم در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته، افتی 7.8 درصدی را نشان می‌دهد. در این سه ماهه، شیائومی 32.1 میلیون دستگاه گوشی را در بازار به فروش رساند و در رده چهارمین شرکت جهان با بیشترین میزان فروش گوشی قرار گرفت.

در این میان، دستگاه‌های مبتنی بر اینترنت اشیا و دیگر قطعات الکترونیکی مصرفی کاربران، حدود 2022 میلیارد دلار از مجموع درآمد شیائومی را به خود اختصاص دادند. این رقم نشان از رشد 44.4 درصدی درآمد این تجارت در مقایسه با سه ماهه سوم سال 2018 دارد.

 رکوردشکنی درآمدی شیائومی در سه ماهه سوم 2019

همچنین، کسب‌وکار تلویزیون‌های هوشمند و لپ‌تاپ‌های شیائومی نیز عملکرد موفقی را تجربه کردند با افزایشی 36.5 درصدی، درآمدی حدود 824 میلیون دلار را برای این شرکت چینی به ارمغان آوردند. از جمله نکته‌های بارز این گزارش، عملکرد موفق شیائومی در بازارهای جهانی و خارج از کشور چین است به طوری که درآمدهای این شرکت از فروش جهانی، با رشدی 17.2 درصدی همراه بود.

در پایان باید گفت که سود خاصل شیائومی در 9 ماهه نخست سال 2019 میلادی، برابر با 1.3 میلیارد دلار عنوان شد که خبر از افزایش 37.1 درصدی در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته می‌دهد. به عبارتی دیگر، شیائومی در 9 ماهه نخست امسال توانست سود خالصی فراتر از مجموع سود خالص سال گذشته بدست آورد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا