اپل

جانی آیو رسما به کار خود در اپل پایان داد

اگر خاطرتان باشد در ماه ژوئن امسال، جانی آیو، طراحی ارشد محصولات اپل از تصمیم خود برای ترک اهالی کوپرتینو خبر داد. اما ساعاتی پیش این تصمیم، عملی شد و جانی آیو با حذف پروفایل خود از صفحه مدیران ارشد اپل، رسما به فعالیت خود در اپل پایان داد.

اکنون و با این اقدام، تمرکز جانی آیو بر روی شرکت جدیدی که با نام LoveFrom تاسیس کرده، معطوف خواهد بود. او این شرکت را به همراه یکی از همکاران خود به نام مارک نیوسان تاسیس کرد؛ نیوسان نیز در سال گذشته و همراه جانی آیو، اپل را ترک کرد. او در سال 2014 به تیم طراحی اپل ملحق شده بود. گفته می‌‌‌شود که شرکت اپل یکی از مشتریان اصلی شرکت LoveFrom خواهد بود.

زمانی که جانی آیو از تصمیم خود برای ترک اهالی کوپرتینو خبر داد، تیم کوک، مدیرعامل اپل در بیانیه‌ای اعلام کرد: اپل همچنان از استعداد و توانایی‌ها‌‌ی جانی آیو استفاده خواهد کرد و در پروژه‌ها‌‌یی خاص مستقیما از او کمک خواهیم گرفت و از ظرفیت‌ها‌‌ی تیم طراحی باهوش و برجسته‌ای که او در اپل راه‌اندازی کرده نیز استفاده خواهیم کرد.

جانی آیو از سال 1992 کار خود را به صورت تمام‌وقت با اپل آغاز کرد و در زمان حیات استیو جابز، نقش تاثیرگذاری را در احیای دوباره این شرکت در سال 1997 ایفا کرد. او برخی از محصولات مهم اپل از جمله آیفون و آی‌مک را طراحی کرده و در پروژه‌ها‌‌ی iOS 7 و اپل پارک نیز جزو مهم‌ترین عناصر به شمار می‌‌‌رفت.

منبع
CNET

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا