اپل

آیفون 12 پرو 5.4 اینچی مجهز به نمایشگر پیشرفته سامسونگ عرضه می‌شود

تا به امروز اطلاعات و یا بهتر بگوییم شایعات زیادی در خصوص ابعاد گوشی‌‌ی جدید آیفون که قرار است در سال 2020 به بازار عرضه شوند، در فضای وب منتشر شده است. با استناد به این اطلاعات، می‌توان گفت که آیفون 12 را در سه مدل مجهز به نمایشگرهای 6.7 اینچی، 6.1 اینچی و 5.4 اینچی خواهیم دید.

چندی پیش، مینگ-چی کو، تحلیلگر برجسته محصولات اپل مدعی شده بود که این شرکت در حال کار بر روی مدل کامپکت یا همان جمع‌وجور گوشی‌‌ی آیفون است. در همین رابطه، اخیرا منابع کره‌ای خبر داده‌اند که در مدل کوچک‌تر آیفون‌‌ی جدید که از نمایشگر 5.4 اینچی بهره می‌برد به همراه آیفون 6.7 اینچی، از نمایشگرهای OLED انعطاف‌پذیر که توسط شرکت سامسونگ طراحی‌ شده‌اند، استفاده خوواهد شد.

گفته می‌شود که سامسونگ در این نمایشگرها، از فناوری‌‌ی جدیدی استفاده کرده که از جمله آن‌‌ می‌توان به ماژول تاچ یکپارچه اشاره کرد که این شرکت از آن به عنوان Y-Octa یاد می‌کند. از سویی دیگر، شرکت ال‌جی نیز قرار است تولید بخشی از نمایشگر آیفون‌‌ی جدید را بر عهده بگیرد و طبق آخرین گزارش‌‌، نمایشگر آیفون‌‌ی 6.1 اینچی را این شرکت تولید خواهد کرد.

در واقع، نمایشگری که سامسونگ در دل آیفون‌‌ی جدید بکار خواهد برد، از قیمت نسبتا گران‌تری برخوردارند و نمایشگرهای ال‌جی جزو نمونه‌‌ی مقرون به‌صرفه محسوب می‌شوند. با این حساب و با توجه به شواهد موجود، به نظر می‌رسد که از میان آیفون‌‌ی 2020، مدل مجهز به نمایشگر 6.1 اینچی با قیمت پایین‌تری نسبت به دو مدل دیگر عرضه خواهد شد.

گفته می‌شود که اخیرا ال‌جی توانسته نمایشگرهای اولد باکیفیتی را تولید و برای استفاده در آیفون 12 پرو مکس 6.7 اینچی تست کند. اما این شرکت هرگز نمی‌تواند تعداد نمایشگرهایی را که اپل برای پاسخگویی به نیازهای خریداران خود در نظر گرفته، تامین کند. از این رو، سامسونگ نیز تولید بخشی از این نمایشگرها را بر عهده خواهد گرفت.

طبق آخرین شنیده‌‌، آیفون 5.4 اینچی از شباهتی نسبی به آیفون 8 برخوردار خواهد بود و مشخصاتی همچون پردازنده A14، فناوری ارتباطی 5G و رم 6 گیگابایتی را در دل خود جای خواهد داد. ناگفته نمایند که مدل ارزان‌قیمت آیفون SE 2 نیز بزودی به خط تولید اپل راه خواهد یافت و احتمالا در فروردین ماه سال بعد، شاهد معرفی این محصول خواهیم بود.

منبع
Phone Arena

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا