ایران

اپل، «جمهوری کریمه» را در قلمرو روسیه قرار داد

از حالا به بعد کاربران اپل در روسیه، زمانی که از اپلیکیشن Maps یا Weather استفاده کنند، «جمهوری کریمه» را به عنوان بخشی از قلمرو کشور روسیه مشاهده خواهند کرد. این جدیدترین خدمت اپل به دولت‌های قدرتمند جهت حفظ بازار محصولات وخدمات این شرکت و همچنین بهره‌مندی از نفوذ و حمایت دولت‌ها در مقابل رقبای بازار در آن کشور است. اپل اخیرا با حذف پرچم تایوان از اموجی‌های خود، شدیدا مورد انتقاد کاربران هنگ کنگ و دیگر تحلیل‌گران قرار گرفته بود.

این اقدام به دعوای سیاسی روسیه برای الحاق جمهوری کریمه به این کشور از سال 2014 مربوط می‌شود. البته تغییرات جدید تنها برای کاربران داخل کشور روسیه قابل مشاهده است و کاربران خارج از این کشور، جمهوری کریمه را روی نقشه همچنان مستقل از قلمرو روسیه خواهند دید.

طبق ادعای بی‌بی‌سی، اپل و مقامات روسیه از ماه‌ها پیش در این باره بحث گفت‌و‌گو داشته‌اند و اپل همواره امید داشته روسیه از اضافه کردن جمهوری کریمه به این کشور بر روی نقشه، منصرف شود. اما ظاهرا مقامات روسیه از موضع خود کوتاه نیامده‌اند و نهایتا اپل مجبور به پیروی از دستور دولت روسیه شده است.

تیم کوک مدیرعامل اپل در گذشته بارها از سیاست اپل در پیروی از قوانین کشورهایی که محصولات اپل در آنها عرضه می‌شوند، دفاع کرده است. او معتقد است زمانی که در بازار یک کشور ظاهر می‌شوید، شما تحت قوانین آن کشور باید عمل کنید و نمی‌توانید مطابق سلیقه شخصی شرکت در آنجا فعالیت کنید.

تیم کوک اخیرا نیز اعلام کرده بود که دولت چین به هیچ وجه این شرکت را تحت فشار قرار نداده است. حال اگر این ادعای کوک حقیقت داشته باشد، چه دلیلی برای حذف پرچم تایوان از لیست اموجی‌های این شرکت وجود داشته است؟

منبع
The Verge

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا