شبکه‌های اجتماعی

توییتر، حساب‌های کاربری غیرفعال را حذف می‌کند

توییتر در حال ارسال ایمیل به صاحبین اکانت‌های غیرفعال با این هشدار است: تا 11 دسامبر وارد حساب کاربری خود شوید وگرنه به تاریخ می‌پیوندید و نام کاربری شما برای استفاده مجدد آزاد خواهد شد.

ظاهرا اکانت‌هایی که بیش از 6 ماه از آخرین ورود آنها می‌گذرد، این ایمیل را دریافت می‌کنند.

توییتر هنوز اعلام نکرده که نام‌های کاربری آزاد شده از چه زمانی برای انتخاب مجدد در اختیار کاربران قرار می‌گیرند. پروسه حذف اکانت‌های غیرفعال طی چند ماه انجام می‌گیرد و طبق اظهارات سخنگوی توییتر، قرار نیست این اتفاق طی یک‌روز رخ دهد. بنابراین انتظار نداشته باشید که از 12 سپتامبر حجم عظیمی از نام‌های کاربری آزاد در اختیارتان قرار بگیرند.

این طرح تنها شامل اکانت‌های ترک شده توسط کاربران نمی‌شود و اکانت‌هایی که صاحبین آنها دیگر زنده نباشند نیز شامل این طرح می‌شوند. البته سخنگوی توییتر گفته به‌دنبال یافتن راهی برای تشخیص این دسته از افراد است تا از این طریق اکانت‌های آنها را همچنان به عنوان یادبود حفظ کند.

البته قرار نیست کاربرانی که بیش از یک اکانت دارند یا در توییتر بات راه‌اندازی کرده‌اند، شامل این طرح شوند. پاک‌سازی اکانت‌های غیرفعال رویه‌ای است که معمولا پلتفرم‌های بزرگ به انجام آن عادت دارند. یاهو نیز سال 2013 طرح مشابهی را با عنوان «Account Recycling» راه‌اندازی کرد و برای صاحبین اکانت‌های قدیمی و بی استفاده ایمیل هشدار ارسال کرد.

لازم به‌ذکر است مقصود از اکانت‌های غیرفعال، اکانت‌هایی که مطلبی را توییت نمی‌کنند نیست و در اصل اکانت‌هایی که از ماه‌ها پیش وارد حساب کاربری خود نشده باشند شامل این طرح می‌شوند. بنابراین فعال یا غیرفعال بودن اکانت کاربری به اشترا‌ک‌گذاری محتوا در این شبکه اجتماعی ارتباطی نخواهد داشت.

ضمنا استفاده از نام‌های کاربری دارای کمتر از 5 کاراکتر دیگر امکان‌پذیر نخواهد بود. بنابراین اگر به دنبال نام‌های کاربری خاص و یکتا هستید، بهتر است چنین رویایی را برای همیشه فراموش کنید.

منبع
The Verge

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا