تکنولوژی

همکاری اینتل و مدیاتک برای اضافه کردن 5G به کامپیوترهای شخصی

پس از پیشرفت‌های قابل‌توجه در زمینه تولید گوشی‌های هوشمند و مجهز کردن این محصول به آخرین فناوری‌های روز دنیا، اکنون نوبت به کامپیوترهای شخصی یا همان پی‌سی‌ها رسیده تا خود را به‌روز کرده و با آخرین تکنولوژی‌های در زمینه اینترنت همگام شوند.

اگرچه قابلیت‌های ارتباطی همچون وای فای و یا فناوری 4G در طی چند سال اخیر به این محصولات اضافه شده، اما به نظر می‌رسد که نسل جدید قابلیت ارتباطی 5G نیز قرار است در آینده نزدیک در دل کامپیوترهای شخصی جای گیرد.

طبق آخرین گزارش‌ها، شرکت‌های اینتل و مدیاتک قصد دارند تا ارتباط 5G و سرعت بالای اتصال به اینترنت را برای کاربران پی‌سی فراهم کنند. البته اینتل در این همکاری، وظیفه تولید مودم را بر عهده ندارد چراکه این شرکت چندی پیش، کسب و کار تولید مودم خود را به شرکت اپل فروخت.

اینتل احتمالا طراحی این کامپیوترهای شخصی را برعهده خواهد داشت و مهندسان مدیاتک نیز تمرکز خود را بر روی تراشه 5G برای استفاده در این محصول، معطوف خواهند کرد. طبق پیش‌بینی این دو شرکت، اولین کامپیوتر شخصی 5G مشترک میان اینتل و مدیاتک در سال 2021 به بازار عرضه خواهد شد.

در این میان، شرکت کوالکوم نیز سرمایه‌گذاری گسترده‌ای را بر روی فناوری 5G انجام داده و بازار مودم‌های موبایلی 5G را قبضه کرده است. باید منتظر ماند ودید که رقابت میان اینتل و مدیاتک با کوالکوم در طراحی محصولات مبتنی بر این فناوری به کجا خواهد کشید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا