خودروخودرو الکتریکی

خودروی لکسوس «ال سی 500 کانورتیبل» مجهز به سقف جمع‌شونده معرفی شد

شرکت لکسوس نیز برای جانماندن از رونمایی‌های رویداد خودرویی لس آنجلس در سال 2019، محصولی جدید تحت عنوان ال سی 500 کانورتیبل ( (LC 500 Convertible را که از سقفی جمع‌شونده بهره می‌برد، رونمایی کرد.

محصولی  از لحاظ طراحی، شباهت زیادی به مدل کوپه این خانواده دارد و به گفته لکسوس، فرآیند باز شدن سقف آن حدود 16 ثانیه طول می‌کشد و در 15 ثانیه نیز جمع می‌شود. هنر مهندسان لکسوس را می‌توان در طراحی سقف این خودرو مشاهده کرد به طوری که در حالت روباز و همینطور مسقف، زیبایی و ظرافت ساخت بدنه خودرو به وضوح مشهود است.

در ال سی 500 کانورتیبل، از پیشرانه 5 لیتری V-8 با قدرت 471 اسب بخار استفاده شده است. طبق گفته لکسوس، این خودرو می‌تواند ظرف مدت زمان 4.7 ثانیه سرعت خود را از صفر به صد کیلومتر بر ساعت برساند. مدل هیبریدی LC 500h نیز که به دو موتور الکتریکی مجهز شده، می‌تواند صفر تا صد خود را در 4.8 ثانیه بپیماید. گفتنی است هنوز مدل هیبریدی کانورتیبل توسط ایسوس معرفی نشده است.

وزن ال سی 500 کانورتیبل حدود 2040 کیلوگرم عنوان شده که در مقایسه با مدل کوپه این خودرو، تقریبا 57 کیلوگرم سنگین‌تر است، اما با این حال، وزن آن نسبت به مدل هیبریدی، 10 کیلوگرم کمتر است.

خودروی لکسوس «ال سی 500 کانورتیبل» مجهز به سقف تاشو معرفی شد

در خصوص طراحی داخل کابین ال سی 500 کانورتیبل نیز باید گفت که تقریبا با مدل کوپه برابری می‌کند. این خودرو در تعدادی محدود و تنها در 100 دستگاه تولید خواهد شد که در همه این مدل‌ها به صندلی‌هایی با روکش چرمی‌سفید با رگه‌هایی از رنگ آبی استفاده خواهد شد.

سیستم کنترل هوای داخل این خورو نیز دما و شرایطی مطبوع را برای سرنشینان به ارمغان خواهد آورد. در روزهای سرد زمستانی نیز می‌توان از سیستم گرمایشی صندلی‌ها بهره برد.

خودروی لکسوس «ال سی 500 کانورتیبل» مجهز به سقف تاشو معرفی شد

از دیگر ویژگی‌های ال سی 500 کانورتیبل می‌توان به نمایشگر 10.3 اینچی روی داشبورد اشاره کرد. قرار است این خودرو در سال 2021 به هر دو سیستم اپل کارپلی و اندروید آتو مجهز شود. گفتنی است در مدل 2020 این خودرو، قابلیت‌هایی همچون اپل کارپلی، سیستم هشدار عبور از لاین و سیستم کمکی حفظ خودرو بین خطوط تعبیه خواهند شد.

خودروی لکسوس «ال سی 500 کانورتیبل» مجهز به سقف تاشو معرفی شد

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا