خودروخودرو الکتریکی

فولکس واگن و رونمایی از خودروی الکتریکی ID Space Vizzion

فولکس واگن نیز در کنار بزرگان صنعت خودروسازی در نمایشگاه خودرو لس آنجلس 2019 به روی صحنه آمد و از جدیدترین خودروی الکتریکی خود به نام ID Space Vizzion  رونمایی کرد.

این مدل مفهومی‌که بزودی به خط تولید فولکس واگن اضافه خواهد شد، به یک باتری 82 کیلوواتی مجهز شده و قادر است با یک بار شارژ حدود 482 کیلومتر را بپیماید. این شرکت اعلام کرد که ID Space Vizzion احتمالا در سال 2022 به بازار آمریکا خواهد آمد.

ظاهر این خودرو نشان می‌دهد که نسبت به مدل قبلی این خانواده یعنی ID Vizzion، جادارتر بوده و به تایرهای 22 اینچی مجهز شده است. طول بدنه این خودرو حدود 495 سانتیمتر عنوان شده که نسبت به مدل 2020 شاسی بلند Tiguan، حدود 25 سانتیمتر بزرگ‌تر است.

خودروی الکتریکی ID Space Vizzion، هفتمین عضو از سری خوروهای ID است که همگی مبتنی بر پلتفرم الکتریکی مشابهی طراحی شده‌اند. در خصوص عملکرد این محصول نیز باید گفت که موتور الکتریکیID Space Vizzion  نیروی تولید شده را به محور عقب منتقل می‌کند و قادر به تولید قدرتی معادل 275 اسب بخار است.

فولکس واگن و رونمایی از خودروی الکتریکی ID Space Vizzion

فولکس واگن اعلام کرده که شاید در آینده مدل دو دیفرانسیل این خودرو را نیز تولید کند که اگر یک موتور اضافی به محور جلو اضافه شود، می‌توان انتظار داشت که توان خروجی ID Space Vizzion به 355 اسب بخار برسد. همچنین، 5 ثانیه طول خواهد کشید تا سرعت خودرو از سکون به صد کیلومتر بر ساعت برساند. حداکثر سرعت ID Space Vizzion حدود 175 کیلومتر بر ساعت عنوان شده است.

اما شاید یکی از جذابیت‌های ID Space Vizzion، نمایشگر لمسی 15.6 اینچی آن باشد که البته یک نمایشگر ثانویه نیز در پشت فرمان خودرو تعبیه شده است. فولکس واگن همچنین اعلام کرد که اطلاعات مهم مربوط به رانندگی و خودرو از طریق فناوری واقعیت افزوده بر روی شیشه جلویی خودرو تابانده خواهد شد تا راننده بتواند با کمترین دردسری این اطلاعات را مشاهده کند.

مهندسان این شرکت برای ID Space Vizzion، سقف شیشه‌ای پانوراما را در نظر گرفته‌اند که نمایی زیبا را به خودرو بخشیده است. در این خودرو همانند مدل موستانگ Mach-E که چند روز قبل معرفی شد، خبری از دستگیره‌های قدیمی‌درب نیست و از طراحی مدرن و آینده‌نگرانه بهره می‌برد به طوری که با لمس کردن تاچ‌پدی که روی خودرو تعبیه شده، درب باز خواهد شد.

فولکس واگن و رونمایی از خودروی الکتریکی ID Space Vizzion

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا