خودرو الکتریکی

انتشار اطلاعاتی از خودروی تمام ‌الکتریکی BMW i4

شرکت آلمانی بی‌ام‌و (BMW) به‌تازگی جزییات و همینطور تصاویری را از خودروی تمامی ‌الکتریکی جدید خود که تحت عنوان BMW i4 شناخته می‌شود، منتشر کرده است. بر این اساس، خودروی مذکور به لطف برخورداری از یک باتری 80 کیلوواتی، قادر خواهد بود تا 600 کیلومتر را با یک بار شارژ بپیماید.

این شرکت آلمانی همچنین اعلا کرد که وزن باتری مورد استفاده در BMW i4، حدود 530 کیلوگرم است و می‌توان آن را با شارژرهایی تا خروجی 150 کیلوواتی DC شارژ کرد. در این خوردرو از موتور الکتریکی 390 کیلوواتی با قابلیت ارائه قدرتی معادل 530 اسب بخار استفاده شده است.

به گفته بی‌ام‌و، خودروی الکتریکی BMW i4 قادر است در مدت زمان 4 ثانیه، از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر برساعت برسد و با حداکثر سرعت 200 کیومتر برساعت حرکت کند. این خودرو همانند دو مدل دیگر الکتریکی iX3 و iNext که قرار است در سال 2021 به بازار عرضه شوند، به نسل پنجم پیشرانه‌های الکتریکی این شرکت مجهز شده است.

روی کاغذ، BMW i4 از جمله مدل‌هایی محسوب می‌شود که از آن به عنوان رقیب و یا نمونه قابل‌قیاس با خودروی مدل 3 شرکت تسلا یاد می‌شود. البته باید به این نکته اذعان کرد که هنوز BMW i4 معرفی و به بازار عرضه نشده و به احتمال فراوان، اطلاعات ارائه شده در خصوص ظرفیت باتری و میزان مسافتی که این خودرو می‌تواند بپیماد، با آنچه در عمل مشاهده می‌شود، اندکی اختلاف خواهد داشت.

علاوه بر i4، بی‌ام‌‎و قصد دارد تا پایان سال 2023 از 24 خودروی تمام الکتریکی و پلاگین هیبریدی رونمایی کند. رابرت ایرلینگر، از مدیران ارشد این شرکت در مصاحبه‌ای عنوان کرد: این شرکت در حال کار بر روی مدل الکتریکی‌هاچ‌بک 1 Series است.

انتشار اطلاعاتی از خودروی تمام ‌الکتریکی BMW i4

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا