موبایل

پیشتازی اپل در سال آینده با عرضه نسخه 5G گوشی‌های آیفون

بازار گوشی‌های هوشمند در آستانه تغییری بزرگ قرار دارد و به زودی شاهد استفاده از فناوری 5G در دل گوشی‌ها و دیگر دستگاه‌های هوشمند خواهیم بود. بی‌تردید تمامی‌بازیگران اصلی این عرصه از این فناوری بهره خواهند برد و در این میان، شرکت اپل نیز قصد دارد تا در اواخر سال آینده میلادی، اولین آیفون 5G خود را به بازار عرضه کند.

اما طبق گزارشی که مرکز Strategy Analytics منتشر شد، این گوشی، اپل را به عنوان برترین شرکتی برتر در زمینه عرضه گوشی‌های 5G تبدیل خواهد کرد. اطلاعات گردآوری شده از بازار حاکی از آن است که سامسونگ در سال 2020، فرمانروای بازار گوشی‌های 5G خواهد بود.

سامسونگ امسال را بسیار پرقدرت آغاز کرد و از نسخه 5G گلکسی اس 10 رونمایی کرد و چندی پیش نیز مدل‌های 5G  گلکسی نوت 10 پلاس و همچنین گلکسی A90 را نیز به این خانواده اضافه کرد. سامسونگ تا چند ماه دل به فروش این گوشی‌ها و به طور خاص، مدل ارزان‌قیمت گلکسی A90 خود خواهد کرد.

در سال آینده نیز این شرکت، نسخه 5G گوشی گلکسی اس 11 را در کنار مدل‌هایی همچون گلکسی اس 11 پلاس و گلکسی S11e تولید و به بازار عرضه خواهد کرد تا بتواند فروش خود را ارتقا دهد. این مرکز پیش‌بینی کرده که گوشی‌های 5G سامسونگ در سال 2020، حدود 40 درصد از کل فروش گوشی‌های را در سه ماهه نخست سال 2020 به خود اختصاص خواهند داد.

آیفون 12 5G

در سه ماهه دوم اما سامسونگ، بیشترین فروش را با گلکسی اس 11 تجربه خواهد کرد. انتظار می‌رود که این شرکت، چند مدل ارزان‌قیمت از گوشی‌های 5G را نیز تولید کند. برآوردها حاکی از آن است که چشم بادامی‌ها بتوانند در سه ماهه دوم، 35 درصد از فروش این گوشی‌ها را به خود اختصاص دهند.

هواوی، تهدیدی برای سامسونگ

اگر پیش‌بینی درست از آب درآید، هواوی در سه ماهه دوم سال آینده میلادی، چندین مدل گوشی 5G را رونمایی به بازار عرضه خواهد کرد. مساله‌ای که می‌تواند به شدت بر محبوبیت این برند در کشور چین بیافزاید. جالب است که بدانید هواوی در سه ماهه گذشته، حدود 42 درصد از فروش گوشی‌های چین را به خود اختصاص داده بود و انتظار می‌رود که با عرضه گوشی‌های 5G در آینده نزدیک، این رویه ادامه پیدا کند.

جدای از چین، هواوی در بازار کشورهای اروپایی نیز موفق عمل کرده و پیش‌بینی می‌شود که این محبوبیت و استقبال خریداران با عرضه گوشی‌های 5G این شرکت نیز مشاهده شود. در خصوص محصولات مورد انتظار از هواوی باید گفت که این شرکت احتمالا بازار اسمارت فون‌های میان رده و ارزا قیمت را هدف گرفته و تلاش می‌کند تا مدل‌های 5G با قیمت مناسب را برای علاقمندان به این فناوری عرضه کند.

آیفون 12 5G

گفته می‌شود که نسل جدید گوشی‌های پی 40 و پی 40 پرو نیز که به عنوان پرچمداران این شرکت تولید می‌شوند، به فناوری 5G مجهز خواهند بود و به عنوان رقبای محصولاتی همچون گلکسی اس 11 در بازار عرض اندام خواهند کرد.

اپل، بیشترین فروش گوشی‌های 5G را در نیمه دوم 2020 خواهد داشت

سامسونگ و هواوی تقریبا بدون رقیب تا سه ماهه سوم سال آینده، گوشی‌های خود را به فروش خواهند رساند. اما اپل در این بازه زمانی و با عرضه نسل جدید گوشی‌های آیفون 5G خود به صحنه رقابت خواهد آمد و پیش‌بینی می‌شود که بتواند معادلات را برهم بزند. مرکز تحقیقاتی Strategy Analytics در این رابطه نوشت که تصمیم اپل برای عرضه مدل‌های 5G آیفون 12، آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرو مکس می‌تواند این شرکت را به صدر فروشندگان گوشی‌های 5G ببرد.

انتظار می‌رود که اهالی کوپرتینو بتوانند در سه ماهه سوم سال 2020، حدود40 درصد از فروش بازار گوشی‌های 5G را به خود اختصاص دهند که این میزان برای سه ماهه پایانی سال آینده، حدود 50 درصد عنوان شده است. کارشناسان معتقدند که آیفون 12می‌بایست عملکردی همانند آیفون 11 را ارائه دهد تا بتواند خود را در دل کاربران جا کند.

ورود اپل به این بازار نوظهور، سبب خواهد شد تا سهم هواوی از فروش گوشی‌های 5G در سه ماهه سوم به 25 درصد و در سه ماهه چهارم به 20 درصد کاهش یاید. از طرفی، سامسونگ نیز تحت تاثیر قرار خواهد گرفت و گفته می‌شود که سهم آن در این دو فصل، به 15 و 10 درصد تقلیل یابد.

آیفون 12 5G

اما هرچه زمان بگذرد، دیگر شرکت‌ها نیز به این حوزه ورود خواهند کرد و به تبع، سهم اپل نیز از این بازار کاهش خواهد یافت. اما این رویه در خصوص سامسونگ و هواوی کمی‌متفاوت خواهد بود و سهم این دو شرکت با شیبی ملایم، افزایش خواهد یافت.

منبع
Phone Arena

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا