مایکروسافتهوش مصنوعی

تحقیقات مایکروسافت درباره یک شرکت تشخیص چهره

مایکروسافت با به خدمت گرفتن دادستان سابق آمریکا می‌خواهد از یک شرکت فعال در زمینه شناسایی چهره اسراییلی به خاطر استفاده از این تکنولوژی علیه فلسطینیان تحقیقات به عمل آورد.

مایکروسافت روی این شرکت که AnyVision نام دارد سرمایه‌گذاری کرده اما ارتباط این شرکت با ارتش اسراییل و اقداماتی علیه فلسطینیان باعث انتقاد گسترده از آن و خود مایکروسافت شده است.

مایکروسافت از طریق شرکت M۱۲ که بازوی سرمایه‌گذاری‌اش محسوب می‌شود در این شرکت ۷۸ مییلون دلار سرمایه‌گذاری کرد.

تکنولوژی شرکت AnyVision  توسط ارتش اسراییل در گذرگاه‌های مرزی برای شناسایی چهره فلسطینیان مورد استفاده قرار می‌گیرد در عین حال گزارشها حاکی است که این تکنولوژی به طور مخفیانه برای مانیتور کردن ساکنان کرانه غربی هم مورد استفاده ارتش قرار گرفته است.

هرچند شرکت AnyVision  استفاده از این تکنولوژی در کرانه باختری را تکذیب کرده است اما انتقادات از این شرکت و مایکروسافت آنقدر بالا گرفته که مایکروسافت مجبور به رسیدگی به این وضعیت شده است.

دادستان سابق آمریکا را در این تحقیقات بازرسان فدرال و برخی شرکتهای وکالت همراهی می‌کنند تا نحوه استفاده AnyVision  از این تکنولوژی را دریابند.

این نخستین باری نیست که مایکروسافت با چالشهای مربوط به هوش مصنوعی و تکنولوژی تشخیص چهره روبه رو می‌شود. در تابستان امسال اعلام شد  مایکروسافت یک دیتابیس بزرگ تشخیص چهره را که حاوی بیش از 10 میلیون تصویر از 100 هزار چهره در سراسر دنیا بوده از اینترنت حذف کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا