هوش مصنوعی

اینتل و رونمایی از اولین تراشه‌های هوش مصنوعی در فضای ابری

چند سالیست اینتل بر روی هوش مصنوعی و تراشه‌های مبتنی بر این فناوری سرمایه‌گذاری و محصولاتی را نیز روانه بازار کرده است. اما اخیرا این شرکت از دو پردازنده جدید به نام‌های NNP-T1000 و NNP-I1000 رونمایی کرد که به عنوان اولین پردازنده‌های ASCI این شرکت برای هوش مصنوعی در کلاد یا همان فضای ابری شناخته می‌شود.

تراشه NNP-T برای آموزش هوش مصنوعی در یک طراحی متعادل، توسعه یافته و در انواع محصولات از قبیل کامپیوترهای معمولی تا ابرکامپیوترها تعبیه خواهد شد. مدل دوم یعنی NNP-T نیز  به منظور پردازش امور استنتاجی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

اینتل همچنین از نسل جدید واحد پردازش بصری Movidius رونمایی کرد که از معماری بصری کامپیوتری ارتقایافته‌ای بهره می‌برد و قادر است تا 10 برابر، عملکرد پردازش امور استنتاجی را سریع‌تر انجام دهد. همچنین، این محصول نسبت به مدل‌های رقیب نیز تا 6 برابر بهینه‌تر عمل خواهد کرد.

البته هنوز درستی هیچ یک از این اطلاعات در دنیای واقعی مورد تست و ارزیابی قرار نگرفت اما اینتل و فناوری که این شرکت برای امور مبتنی بر هوش مصنوعی در دست توسعه دارد، یک سروگردن بالاتر از نمونه‌های مشابه رقباست.

اینتل و رونمایی از اولین تراشه‌های خود هوش مصنوعی در فضای ابری

طبق آنچه این شرکت اعلام کرده، تا نیمه نخست سال 2020 خبری از عرضه تراشه‌های NNP-T1000 و NNP-I1000 نخواهد بود. این دو محصول می‌توانند دستاوردی بزرگ برای ارتقای عملکردی هوش مصنوعی باشند.

اینتل پیشتر اعلام کرده بود که استفاده به‌روز از فناوری هوش مصنوعی، مستلزم آن است تا عملکرد تراشه‌ها هر 3.5 ماه یکبار، تا دوبرابر ارتقا یابند که اگر شرکت‌ها همچنان به پردازنده‌های سنتی وابسته باشند، این امر محقق نخواهد شد.

شرکت‌های بزرگی همچون فیسبوک و بایدو به طور قابل‌توجهی به اینتل و فناوری هوش مصنوعی این شرکت وابسته‌اند و نتیجه این همکاری در آینده، منجر به باز شدن سریع‌تر سایت‌ها و یا دیگر قابلیت‌های پیشرفته مبتنی بر این فناوری خواهد شد.

منبع: yahoofinance

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا