اپل

نرم‌افزار جاسوسی کاربران اینستاگرام در اپ استور حذف شد

شرکت اپل به‌تازگی از حذف اپلیکیشنی بر روی اپ استور خبر داد که اطلاعاتی از قبیل لایک و یا نظرات مربوط به کاربران اینستاگرام را برای شخص نصب‌کننده اپلیکیشن فراهم می‌کرد.

از این اپلیکیشن که Like Patrol نام دارد، به عنوان جاسوس کاربران اینستاگرام یاد می‌شود زیرا کاربران با کمک آن می‌توانند از فعالیت افرادی را که در اینستاگرام دنبال می‌کنند، مطلع شوند. این برنامه به گونه‌ای طراحی شده که قادر به تفکیک اطلاعات بر اساس جنسیت است و حتی می‌تواند مشخص کند که افراد بیشتر با چه کاربرانی در ارتباط بودند.

اینکه Like Patrol برای جاسوسی طراحی شده، کاملا واضح و مشخص است؛ حتی اطلاعات درج شده در وب‌سایت اپلیکیشن نیز بر این مساله صحه می‌گذارد. در بخشی از توضیحات آمده که با Like Patrol می‌توانید ببینید که افراد جدید اینستاگرام، مرد هستند یا زن و اینکه بیشتر چه پست‌هایی را لایک می‌کنند.

همانطور که می‌دانید اینستاگرام چندی پیش، بخش فالویینگ خود را به دلیل مسائل مربوط به حفاظت از حریم شخصی کاربران، حذف کرد.در این بخش، کاربران می‌توانستند از فعالیت افرادی که دنبال می‌کنند از قبیل لایک و یا کامنت‌های آن‌ها باخبر شوند.

چندی پیش نیز اینستاگرام به این اپلیکیشن پیامی‌مبنی بر توقف فعالیت‌هایش ارسال کرد اما به نظر توجهی به این پیام نشد. سرخیو لوییس کوینترو، توسعه‌دهنده این اپلیکیشن عنوان کرد که وی، الگوریتمی‌متفاوت و خاص به خود را برای دریافت اطلاعات مربوط به لایک و کامنت کاربران طراحی کرده است. استفاده از این برنامه برای کاربران، در سال حدود 80 دلار و ماهانه نیز 2.99 دلار هزینه داشت.

از آنجایی که فعالیت این اپلیکیشن علی‌رغم درخواست اینستاگرام متوقف نشد، شرکت اپل نیز آن را به نقض قوانین خود متهم کرد و راه چاره را در حذف Like Patrol از اپ استور دید. اما کویینترو معتقد است که این اپلیکیشن هرگز قوانین را نقض نکرده و حذف آن از اپ استور، دلیلی بر پایان دادن به فعالیت Like Patrol نخواهد بود.

وی گفت: اگر واقعا اپلیکیشن ما، قوانین را نقض کرده پس باید گفت که اینستاگرام هم که چنین کاری را در بخش فالویینگ دنبال می‌کرد، از سال 2011 تا 2019، در حال نقض قوانین بوده است. چرا اینستاگرام حذف نشد؟

به اعتقاد بسیاری از کاربران، این اپلیکیشن بیشتر توسط آن دسته از کاربرانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که نسبت به دنبال‌کنندگان خود اطمینان ندارند و می‌خواهند از فعالیت‌های آن‌ها باخبر شوند.

منبع: phonearena

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا