اپلواقعیت مجازی

تاریخ عرضه هدست و عینک واقعیت افزوده اپل فاش شد

طبق یک گزارش جدید، کمپانی اپل اولین هدست واقعیت افزوده خود را سال 2022 عرضه می‌کند و سال بعد نیز دیوایس کوچکتر این شرکت یعنی عینک واقعیت افزوده اپل عرضه خواهد شد.

از مدت‌ها پیش شایعاتی راجع به ورود اپل به دنیای واقعیت افزوده شنیده شده بود. بسیاری از کمپانی‌های تکنولوژی دنیا، بعد از تلفن همراه، واقعیت افزوده را بزرگترین و مهم‌ترین پلتفرم در آینده بشر می‌دانند. با اینکه تاریخ دقیق ورود اپل به این عرصه هنوز اعلام نشده ولی برخی کارشناسان سال 2022 را زمان عرضه اولین دیوایس واقعیت افزوده اپل می‌دانند. حال طبق گزارش وبسایت «The Information» نیز در جلسه‌ای که امروز در مقر اصلی اپل برگزار شده، سال 2022 برای عرضه هدست واقعیت افزوده این کمپانی تعیین شده است. دلیل این تاخیر نیز موانع و مشکلات در مسیر توسعه این تکنولوژی اعلام شده است.

افشای تاریخ هدست واقعیت افزوده اپل

در کنار این تاریخ، وبسایت The Information جزئیاتی را هم درباره این هدست واقعیت افزوده فاش کرده است. این هدست که با نام N301 معرفی شده، از لحاظ ظاهری به نسخه کوچکتر و باریک‌تر «هدست اکولوس کوئست» شباهت دارد. این هدست از دوربین‌های بیرونی خود برای مشاهده محیط اطراف کاربر استفاده می‌کند و از یک نمایشگر با رزولوشن فوق‌العاده بالا برای نمایش اطلاعات و اشیاء مجازی استفاده می‌کند. گفته شده که اپل سال 2021 از برنامه‌نویسان می‌خواهد که نرم‌افزارهای خود را برای این هدست طراحی کنند.

همچنین اپل در کنار این هدست قصد دارد یک عینک واقعیت افزوده را نیز عرضه کند تا کاربران بتوانند از آن در طولانی مدت بدون احساس خستگی استفاده کنند. در این گزارش آمده که عینک طراحی شده فعلی اپل از یک فریم ضخیم ساخته شده که باتری و چیپست درون بدنه آن جای گرفته‌اند. همچنین گفته شده زمانی که کاربر در حال استفاده از این عینک است، شیشه‌ها تیره می‌شوند تا اطرافیان از مشغول بودن کاربر مطلع شوند.

هدست‌های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی امروزی ثابت کرده‌اند که پیشرفت در این زمینه کار آسانی نیست. پس از گذشت چند سال می‌بینیم که همچنان هدست‌ها بزرگ و سنگین ساخته می‌شوند و در مواردی هم تجربه کاربران در استفاده از این تکنولوژی‌ها خیلی رضایت بخش نبوده است. ماه گذشته گوگل به دلیل نبود توسعه دهنده و امکانات کافی، پروژه هدست‌های Daydream را متوقف کرد. از این رو به تعویق افتادن پروژه هدست و عینک واقعیت افزوده اپل هم کاملا منطقی به‌نظر می‌رسد.

منبع: ورج

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا