ایلان ماسکتکنولوژی

ایلان ماسک: ایجاد شهری پایدار در مریخ به 1000 موشک و 20 سال زمان نیاز دارد

ایلان ماسک موسس و بنیانگذار شرکت فضایی اسپیس ایکس از برنامه‌های خود برای فراهم کردن زمینه‌های لازم برای سکونت در مریخ خبر داد و اعلام کرد که تحقق این امر نیازمند 20 سال زمان و بکارگیری چیزی حدود 1000 موشک استارشیپ است.

ماسک که به ارائه طرح‌های بلندپروازانه شهرت دارد، در جریان جلسه‌ای که در نیروهای هوایی ایالات متحده برگزار شد عنوان کرد که پرتاب هر موشک استارشیپ که قادر به حمل 100 مسافر است، تقریبا 2 میلیون دلار هزینه خواهد داشت.

وی با انتشار چند توییت نوشت که برای ساخت یک شهر پایدار در مریخ، به هزار موشک استارشیپ نیاز خواهد بود. از آنجایی که سیاراتی همچون مریخ هر دو سال یکبار در یک صف قرار می‌گیرند، وی اینچنین برآورد که تقریبا 20 سال طول خواهد کشید تا بتوان محموله‌ها را برای ساخت پایگاهی پایدار در مریخ، به این سیاره ارسال کرد.

با توجه به آنچه ماسک اعلام کرده، تقریبا 2 میلیارد دلار هزینه برای پرتاب موشک‌های این شرکت نیاز خواهد بود که در طی 20 سال می‌بایست صرف شود.

ایلان ماسک چندی پیش نیز در اظهانظری توییتری اعلام کرده بود که می‌توان با بمباران اتمی‌سیاره مریخ، زمینه را برای سکونت انسان فراهم کرد. هدف ماسک از این کار، تبخیر آبی است که به صورت یخ در قطب‌های مریخ وجود دارد که در اثر بمباران هسته‌ای و آزادسازی CO2 به جو، بتوان نوعی اثر گلخانه‌ای را روی این سیاره ایجاد کرد.

البته این طرح ماسک چندان هم خالی از اشکال نیست چراکه در سال گذشته میلادی، دو محقق امریکایی ایده این میلیاردر کارآفرین را مورد بررسی قرار دادند و به این نتیجه رسیدند که فعلا و با فناوری‌های کنونی، نمی‌توان به این هدف دست یافت.

منبع: Businessinsider

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا