عکاسی

دوربین کانن EOS Ra معرفی شد؛ انتخابی مناسب برای عکاسی نجومی

شرکت کانن ساعاتی پیش و در سکوت کامل خبری از جدیدترین محصول خود تحت عنوان EOS Ra که ویژه علاقمندان به عکاسی نجومی‌ و ثبت زیبایی‌های ستارگان و دیگر اجرام آسمانی طراحی شده، پرده برداشت.

زمانی که از حرف از دوربین‌های عکاسی و خرید آن‌ها به میان می‌آید، گزینه‌های متعددی را می‌توان با توجه به نیاز خود مورد بررسی قرار داد. برخی از مدل‌ها برای عکاسی از موقعیت‌های اکشن و اسپورت، برخی برای عکاسی از سوژه‌های سریع و برخی نیز برای عکاسی از اجرام آسمانی مناسب‌اند که شرکت کانن اخیرا جدیدترین دوربین خود را برای طرفداران این مدل دوربین‌ها معرفی کرد.

این دوربین در کلاس مدل‌های فول‌فریم بدون آینده جای می‌گیرد و به گفته کانن، می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها  برای ثبت عکس از آسمان شب و ستارگان باشد. این دوربین از فیلتر IR که به طور خاص طراحی و توسعه داده شده، بهره می‌برد که در مقایسه با دوربین‌های EOS R معمولی این شرکت، تا چهار برابر بیشتر طول موج 656 ناومتری (اشعه هیدروژن آلفا) را منتقل کند.

علاوه بر این، دوربین EOS Ra قادر است تا 30 برابر بزرگنمایی را از طریق منظره یاب الکترونیکی و LCD ارائه و فوکوس را به بهترین شکل ممکن انجام دهد. این دوربین از لحاظ ظاهری شباهت نزدیکی به مدل قبلی این خانواده یعنی EOS R دارد.

مهندسان کانن، در دل EOS Ra از همان سنسور  30.3 مگاپیکسلی فول‌فریم، بدنه ساخته شده از منیزیم، مانت RF، رزولوشن LCD و منظره‌یاب مشابه با مدل قبلی استفاده کردند. فراموش نکنید که این دوربین برای استفاده‌هایی غیر از عکاسی از نجوم و ستارگان، گزینه مناسبی نیست چرا که فیلتر IR این محصول به گونه‌ای اصلاح شده که با آن نمی‌توان از سوژه‌های معمولی عکاسی خوبی را انجام داد.

پیش‌فروش دوربین کانن EOS Ra با قیمت 2500 دلار آغاز شده و قرار است در اوایل ماه دسامبر به دست خریداران برسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا