شبکه‌های اجتماعی

اضافه شدن قابلیتی جدید به توییتر؛ دنبال کردن موضوعات به جای افراد

پس از ماه‌ها تست و بررسی، بالاخره توییتر امکان فالو یا همان دنبال کردن موضوعات (Topics) را در کنار دنبال کردن افرد، برای کاربران این پلتفرم فراهم کرد.

این شبکه بزرگ اجتماعی امروز اعلام کرد که قابلیت دنبال کردن موضوعات برای برخی از کاربران عرضه شده و تا تاریخ 13 نوامبر نیز به صورت جهانی و برای تمامی‌کاربران توییتر ارائه خواهد شد. با اضافه شدن این امکان، کاربران می‌توانند از میان 300 موضوع مختلف که شامل ورزشی، سرگرمی، بازی و غیره می‌شود، موضوعات مد نظر را انتخاب کنند که در این حالت، تمامی‌توییت‌های مرتبط با موضوعات انتخاب شده در صفحه کاربر به نمایش درخواهند آمد.

این در حالیست که ممکن است حتی کاربر، صفحه فرد و یا نهادی را که پست آن را با توجه به موضوع می‌بیند، دنبال نکرده باشد. طبق گفته یکی از مدیران توییر، قرار است در آینده نزدیک، موضوعات بیشتری به این قابلیت اضافه شود.

توییتر در این رابطه گفت: همه ما به خوبی می‌دانیم که هدف افراد از مراجعه به توییتر، باخبر شدن از موضوعات و اتفاقات مورد علاقه آنهاست. اما تحقق این مساله با توجه به ساختار فعلی توییتر کار بسیار دشواری بود.

ایده دنبال کردن موضوعات به جای افراد، از همان روزهای نخست راه‌اندازی این شبکه اجتماعی در ذهن مدیران توییتر وجود داشت. اما تحقق آن نیازمند توسعه فناوری یادگیری ماشینی و همچنین تیمی‌از افراد متخصص در این حوزه بود که خوشبختانه این مساله اخیرا برطرف شده است.

البته هنوز نمی‌توان با قاطعیت در خصوص موفقیت و اثربخشی این ویژگی اظهارنظر کرد و باید منتظر ماند و بازخوردهای کاربران از این قابلیت را بررسی کرد.

منبع: Engadget

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا