شبکه‌های اجتماعی

چرا فیسبوک لوگوی خود را تغییر داد

کمپانی فیسبوک روز گذشته لوگوی خود را رسما تغییر داد. این شرکت قصد دارد لوگوی جدید خود را روی تمامی محصولاتش استفاده کند تا از این طریق نشان دهد کمپانی فیسبوک (FACEBOOK)، با اپلیکیشن شبکه اجتماعی فیسبوک (Facebook) تفاوت دارد.

این لوگوی جدید که روز دوشنبه رونمایی شد، با استفاده از حروف انگلیسی بزرگ نوشته شده و قرار است بر روی وبسایت کمپانی فیسبوک، اینستاگرام، واتس‌اپ و هدست اکولوس نیز استفاده شود. لوگوی آبی قدیمی که با حروف کوچک انگلیسی طراحی شده نیز تنها برای شبکه اجتماعی فیسبوک به‌کاگرفته خواهد شد.

چرا فیسبوک لوگوی خود را تغییر داد

اما چرا فیسبوک لوگوی خود را تغییر داد؟

ممکن است این تصمیم در نگاه اول کمی عجیب به نظر بیاید چراکه لوگوی قبلی به نماد اصلی این برند تبدیل شده بود. اما این تغییر لوگو در واقعیت می‌تواند مزیت‌های احتماالی زیادی برای فیسبوک به همراه داشته باشد، علیالخصوص حالا که شبکه‌ اجتماعی فیسبوک هر روز با یک رسوایی جدید در زمینه حریم خصوصی و بی‌اعتمادی مواجه می‌شود.

با متمایز کردن هرچه بیشتر شرکت فیسبوک از اپلیکیشن فیسبوک، این شرکت می‌تواند تضمین کند دیگر سرویس‌های متعلق به شرکت فیسبوک از جمله اینستاگرام و واتس‌اپ از شر بد نامی‌های شبکه اجتماعی فیسبوک در امان می‌مانند.

علاوه بر این، افسر ارشد بخش مارکتینگ فیسبوک در مصاحبه خود گفته که اضافه کردن برند جدید فیسبوک به دیگر سرویس‌های این شرکت در ادامه باعث می‌شود مردم نگرش مثبت‌تری نسبت به شرکت فیسبوک پیدا کنند.

چرا فیسبوک لوگوی خود را تغییر داد

فیسبوک طی چند سال اخیر نظارت خود را روی واتس‌اپ و اینستاگرام افزایش داده است. مارک زاکربرگ مدیرعامل فیسبوک نیز اوایل امسال اعلام کرد ساختار سه سرویس فیسبوک، واتس‌اپ و اینستاگرام را به یکدیگر متصل کند تا از این طریق امکان ارسال پیام بین این سه سرویس فراهم شود. شرکت فیسبوک همچنین رسما واژه «from Facebook» را به اسم واتس‌اپ و اینستاگرام اضافه کرد.

برخی معتقدند که استفاده از برند کمپانی فیسبوک روی واتس‌اپ و اینستاگرام می‌تواند از فروپاشی احتمالی این شرکت جلوگیری کند. تا زمانی که واتس‌اپ و اینستاگرام مستقل از کمپانی فیسبوک فعالیت می‌کردند، رگولاتورها با قدرت بیشتری به فیسبوک فشار می‌آوردند که این دو سرویس را به عنوان شرکت‌های مستقل معرفی کند. اما حالا با قرار گرفتن واتس‌اپ و اینستاگرام تحت برند FACEBOOK، اعمال چنین فشارهایی تقریبا غیرممکن می‌شود.

منیع: mashable

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا