ایران

ایرانسل هزینه پیامک عقاب پرخرج آسیایی را تقبل می‌کند

شرکت ایرانسل هزینه‌های عقاب استپی پرخرجی که بودجه موسسه تحقیقاتی روسی را به اتمام رسانده بود، تقبل می‌کند.

روز گذشته روابط عمومی شرکت ایرانسل اعلام کرد که در راستای تحقق مسئولیت‌های اجتماعی و سازمانی در قبال محیط زیست، این شرکت تعرفه رومینگ بین‌المللی خود را برای عقابی استپی که شاتباها به ایران پرواز کرده، محسابه نمی‌کند تا تمامی پیامک‌های این عقاب به شبکه مطالعات و تحقیقات روسیه رایگان ارسال شوند.

چند روز پیش بود که اعلام شد یک عقاب پس از ورد به ایران باعث ورشکست شدن یک موسسه تحقیقاتی روسی شده است. ظاهرا هزینه ارسال پیامک از موقعیت یاب متصل به پای این عقاب به موسسه تحقیقاتی که در وسیه قرار دارد آنقدر بالا بوده که بودجه این موسسه برای ادامه پروژه به اتمام رسیده است.

شبکه مطالعات و محافظت از پرندگان شکاری روسیه با هدف ردیابی مسیرهای اصلی مهاجرت عقاب‌های استپی و شناسایی خطراتی که این پرندگان را تهدید می‌کند، این پروژه را راه اندازی کرد. اما برخلاف انتظارها عقاب‌ها پس از پرواز، در نقاطی از کشور قزاقستان مستقر شدند که پوشش آنتن موبایل وجود نداشت. پس از ورود یکی از عقاب‌ها به ایران، ناگهان تمامی پیامک‌ها یکجا به مرکز تحقیقاتی در روسیه ارسال شدند که این مسئله احتساب هزینه رومینگ تمامی پیامک‌ها بر اساس تعرفه اپراتور ایران را به همراه داشت. تمامی پیامک‌هایی که قرار بود در مدت حضور عقاب در قزاقستان ارسال شود، همگی پس از ورود عقاب به ایران ارسال شد.

پس از این اتفاق و اتمام ناگهانی بودجه پروژه، این موسسه تحقیقاتی کمپین «به موبایل عقاب پول بفرست» را راه‌اندازی کرد تا شاید از این طریق بتواند مجددا بودجه لازم برای ادامه این پروژه را با کمک علاقه‌مندان تامین کنند.

شرکت ایرانسل با هماهنگی با اپراتور روسی «مگافون» روسیه اعلام کرده که نه تنها این عقاب بلکه هرینه رومینگ بین‌المللی دیگر عقاب‌های حاضر در این پروژه را تقبل می‌کند.

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا