بازی

نگاهی به بهترین بازی‌های ایکس باکس وان

اگرچه شاید ایکس‌باکس وان همانند کنسول‌ پلی‌استیشن 4 و یا حتی پلی‌استیشن 5 که هنوز معرفی نشده، در کانون توجهات نباشد اما چندین میلیون کاربر در جهان جزو کاربران این کنسول هستند و در حال حاضر به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی خرید برای طرفداران دنیای بازی به شمار می‌رود.

چندی پیش مایکروسافت سرویس Game Pass را برای کاربران ایکس‌باکس عرضه و اعلام کرد که دارندگان این کنسول‌ها می‌توانند به طور ماهیانه و در ازای پرداخت اشتراکی ناچیز، به بیش از 100 بازی دسترسی داشته باشند. این مساله نشان می‌دهد که ردموندی‌ها، توجه ویژه‌ای را بر روی توسعه بازی‌های خود معطوف و به اصطلاح، راه خود را پیدا کرده‌اند. گفته می‌شود که این شرکت برنامه‌های بزرگی را برای آینده کنسول‌ها و بازی‌ها در سر دارد.

صرفنظر از آنچه که این شرکت برای آینده تدارک دیده، در ادامه اما قصد داریم تا نگاهی بیاندازیم به برترین بازی‌های کنسول ایکس‌باکس وان که می‌توانند تا ساعت‌ها، گیمرها را مجذوب خود کنند.

  • Sunset Overdrive

نگاهی به بهترین بازی‌های ایکس‌باکس وان

این بازی بسیار سرگرم کننده و پر از رنگ و با فضایی شاد طراحی شده به طوری که با نگاهی به شکل خیابان‌ها، خانه‌ها و رنگ‌بندی دیوارها، می‌توان به خلاقیت تیم طراحی هنری بازی پی برد. داستان بازی از آنجایی شروع می‌شود که افراد با مصرف یک نوع نوشیدنی، به موجوداتی جهش‌یافته و شبیه به زامبی تبدیل می‌شوند که در واقع، دشمن اصلی شما در بازی هستند. داستان این بازی بیشتر به صورت طنز دنبال می‌شود که به زعم بسیاری از کارشناسان، طنز بازی هرگز نقطه ضعف آن نبوده و درعوض، نقطه قوت آن محسوب می‌شود.

در حین بازی، سلاح‌های مختلفی در اختیارتان قرار داده می‌شود که برای ارتقای آن‌ها، حتما می‌بایست برای چند دقیقه هم که شده از آن‌ها استفاده کنید. با شلیک به دشمنان، آن‌ها منفجر و به دنبال آن، افکت‌های زیبا و جالبی خلق می‌شوند. از دیگر موارد قابل ذکر می‌توان به صدای بازی، موسیقی بازی و صداگذاری شخصیت‌ها اشاره کرد که در نوع خود جالب توجه است. در پایان باید گفت که سانست اورراید یک محصول جالب‌توجه در ژانر اکشن ماجراجویی محسوب می‌شود که ترک محیط بازی آن به این راحتی‌ها برای هر کسی آن ممکن است.

  • The Outer World

نگاهی به بهترین بازی‌های ایکس‌باکس وان

بازی The Outer World را باید یکی از جذاب‌ترین‌های ژانر ماجراجویی دانست که می‌تواند تجربه متفاوتی از یک بازی را در نقش‌آفرینی اول شخص و در دنیایی متفاوت و عجیب برایتان به ارمفان آورد. در داستان این بازی به گفته شرکت سازنده، از دارک کمدی یا همان طنز تلخ استفاده شده؛ بدین معنی که در پس تمامی‌اتفاقات، معنایی عمیق وجود دارد که به طور هنرمندانه با این بازی اجین شده است. در این بازی، شما می‌توانید کلاس، مهارت‌ها، نام، قابلیت‌ها، چهره شخصیت و همچنین سیاره‌ای که به آن قدم می‌گذارید را انتخاب کنید و با توجه به این انتخاب‌ها، می‌توان دیالوگ‌ها را در بازی بیان کرد. گیم پلی بازی نیز بسیار غنی طراحی شده به نحوی که کاربر از آزادی عمل بالایی برخوردار است و مراحل نیز به صورت هدفمندانه و هوشمندانه چیده شده‌اند. شما این بازی را تنها به پیش نمی‌برید و چند نفر همراهی‌تان می‌کنند که البته این افراد را خودتان و از گوشه و کنار سیارات مختلف پیدا می‌کنید. گفته می‌شود که با صرف چیزی حدود 15 تا 45 ساعت، می‌توان این بازی را به پایان رساند.

  • Felix the Reaper

نگاهی به بهترین بازی‌های ایکس‌باکس وان

همانطور که از نام این بازی پیداست، کاربر در نقش موجودی به نام فلیکس ظاهر می‌شود که همانند عزرائیل، نقش گرفتن جان انسان‌ها را ایفا می‌کند. اما فلیکس شباهت چندانی از لحاظ ظاهری با فرشته مرگ ندارند و مدام در حال انجام حرکات موزون و گوش دادن به موسیقی است. این بازی معماگونه، بسیار زیبا طراحی شده و می‌تواند تا ساعت‌ها ذهن شما را درگیر حل کردن معماها کند.

در این بازی، فلیکس عاشق فردی به نام بتی می‌شود که طبق گفته صداپیشه بازی، این رابطه خلاف قوانین «وزارت مرگ» است. او در این بازی می‌بایست شرایط مرگ افراد را مهیا کند، اما چالش بازی اینجاست که فلیکس نمی‌تواند در زیر نور خورشید حرکت کند و می‌بایست در سایه باشد. بنابراین، باید با جابجایی اشیا در بازی، مسیر سایه‌ای را برای او باز کنید تا بتواند به سمت هدفش حرکت کند.

به زعم بسیاری از گیمرها، بازی Inside ساخته استودیو دانمارکی «پلی‌دد» جزو بازی‌های ساختارشکن به شمار می‌رود که در آن، شما با یک جامعه مملو از اتفاقات عجیب و ترسناک سروکار دارید. شما در این بازی، هدایت یک پسربچه را برعهده خواهید داشت که تنها می‌تواند بپرد، اشیا را بگیرد، شنا کند، از طناب بالا برود و یا با آن تاب بخورد. معماهایی در این بازی پیش رویتان ظاهر می‌شوند که از خلاقیت بالایی در ساخت آن‌ها استفاده شده و ذهنتان را به تکاپو وامی‌دارد. در این بازی خبری از صداگازی و موسیقی نیست و تنها صدای پا و دیگر صداهای اطراف شنیده می‌شود. اگرچه حدود 4 ساعت زمان برای اتمام این بازی نیاز است، اما تنوع و متفاوت بودن مراحل و معماها هرگز شما را خسته نخواهد کرد. استودیو پلی‌دد با این بازی ثابت کرد که راه درگیر کردن ذهن کاربران را به خوبی می‌داند.

  • A Way Out

نگاهی به بهترین بازی‌های ایکس‌باکس وان

بی‌تردید A Way Out را باید یکی از دستاوردهایی دانست که توانسته سرگرمی‌و جذابیت را به شکلی متفاوت و البته با شیوه‌هایی نوآورانه برای کاربران خود رقم بزند. این بازی حول دو شخصیت به نام‌های لئو و وینسنت می‌چرخد که با کمک یکدیگر قصد فرار از زندان را دارند.در این بازی به لطف قابلیت اسپلیت اسکرین و قرارگیری دقیق و هنرمندانه دوربین‌ها، می‌توان تا ساعت‌ها از یک بازی دونفره لذت برد.

در این بازی، شما ابتدا در زندان درگیر حوادثی خواهید شد که بعد‌ها پای پلیس و نیروهای امنیتی در این میان باز خواهد شد. همکاری، هسته اصلی بازی را تشکیل می‌دهد و حتی دو شخصیت بازی، قبل از آغاز مرحله، با یکدیگر مشورت کرده تا موانع را بهتر از سر راه خود بردارند.

  • Cuphead

نگاهی به بهترین بازی‌های ایکس‌باکس وان

بازی Cuphead را باید محصولی ارزشمند و دوست‌داشتنی داسنت که نوآوری و بدیع‌ بودن در تک‌تک عناصر تشکیل‌دهنده آن موج می‌زند. این بازی توانسته فاکتورهایی همچون گیم‌ پلی، صداگذاری، موسیقی و روایت قصه‌گونه جالب را در کنار هم و در قالب چارچوبی منسجم کنار هم قرار ده و تحسین بسیاری از منتقدین را برانگیزد. شما در این بازی با دو شخصیت به نام‌های Cuphead و Mugman روبرو خواهید شد که ناگهان روزی سر از کازینوی شیطان درمی‌آورند و سرنوشت جالب و پیش‌بینی نشده‌ای برایشان رقم می‌خورد. گفته می‌شود که چیزی حدود 7 سال صرف ساخت این بازی شد که خوشبختانه نتیجه این تلاش‌ها به بار نشست و این بازی توانست در ماه اول، از مرز یک میلیون فروش هم عبور کند.

  • Halo: The Master Chief Collection

نگاهی به بهترین بازی‌های ایکس‌باکس وان

این مجموعه بازی در سبک اول شخص و با ماجراجویی‌های علمی-تخیلی است که در سال 2014 برای کنسول ایکس‌باکس وان عرضه شد. در این بازی، می‌توان به صورت چند نفره نیز نقشه‌ها و مراحلی را که هر کدام جذابیت‌های خاص به خود را دارند، طی کرد. این بازی با گرافیک خارق‌العاده خود می‌تواند تا ساعت‌ها، شما را مجذوب خود کند.

  • Gears 5

نگاهی به بهترین بازی‌های ایکس‌باکس وان

بازی Gears 5 جدیدترین دستاورد از سری بازی‌های Gears of Wars است که با کیتلین دیاز، دلمونت واکر، جیمز فینیکس و مارکوس فینیکس، شما را به ماجراجویی‌هایی لذت‌بخش و سرگرم‌کننده فرا می‌خواند.  چیدمان پازل‌ها و همچنین شخصیت‌پردازی کاراکترهای بازی را باید از جمله نقاط قوت Gears 5 دانست. سلاح‌های جدید در این نسخه گنجانده شده که هر کدام کاربردهای خاصی دارند و می‌توان از آن‌ها برای از بین بردن دشمنان بازی استفاده کرد. در بخش کمپین، می‌توان به صورت گروهی تا سقف سه بازیکن هم بازی کرد که در این حالت، نفر سوم به عنوان پشتیبان ایفای نقش می‌کند. علاوه بر کمپین از سه حالت دیگر برای این بازی استفده شده که شامل اسکیپ، هورد و ورسوس می‌شوند.

  • The Witness

نگاهی به بهترین بازی‌های ایکس‌باکس وان

این بازی، شما را به دنیایی رنگارنگ، زیبا و مملو از معماهای پیچیده می‌برد. چالش‌هایی که در دل چالش‌های دیگر جای گرفته‌اند که به سرانجام رساندن آن‌ها نیاز به تمرکز و آرامش ذهن دارد. اگرچه مدت زمان 40 تا 50 ساعت یپش‌بینی شده، اما اگر از عاشقان این سبک بازی‌ها نباشید هرگز نخواهید توانست تا چند هفته و یا شایدهم چند ماه آن را به اتمام برسانید. موسیقی و صدای دلنشینی که در بازی طنین‌انداز می‌شود، می‌تواند شما را تا ساعت‌ها بر روی صندلی‌تان بنشاند و آرامش مدنظر را برایتان به ارمغان آورد. معماهای این بازی، بسیار هوشمندانه طراحی شده‌اند و نشان می‌دهند که صرف حدود 8 سال برای ساخت این بازی، چندان هم بی‌دلیل نبوده است.

  • Player’s Unknown Battlegrounds

نگاهی به بهترین بازی‌های ایکس‌باکس وان

استودیو بلوهول در سال 2017، عرضه بازی جدیدی تحت عنوان Player’s Unknown Battlegrounds را استارت زد که با چنان استقبال گرمی‌از سوی کاربران همراه شد که در طی چند هفته نخست عرضه توانست رکوردهایی را جابجا کند. این محصول توانست خون تازه‌ای را به رگ‌های صنعت بازی‌های ویدیویی تزریق کند و در این زمینه، جریان‌سازی کند. در این بازی، شما وارد رقابتی نفس‌گیر با 99 کاربر دیگر خواهید شد که هیچ ترحمی‌در این میان وجود ندارد. این گیم در دو مجموعه بزرگ سرسبز و صحرایی اجرا می‌شود و زاویه دوربین نیز از اول شخص به سوم شخص تغییر کرده است. این زاویه دید، امکان مشاهده بهتر محیط پیرامون را به کاربر می‌دهد و لذت رقابت را دوچندان می‌کند. شما در این بازی می‌بایست از ابزارها و وسایل گوناگون برای رسیدن به نقاط مختلف بازی استفاده کنید که در اینجا، موتورسیکلت‌ها و خودروها نقش مهمی‌را ایفا می‌کنند. صداگذاری حرفه‌ای در این بازی را باید نقطه قوت آن عنوان کرد به طوری که صدای پچ پچ و حتی قدم‌های خود و دشمنانتان را نیز می‌توانید بشنوید.

  • Ori and the Blind Forest

نگاهی به بهترین بازی‌های ایکس‌باکس وان

شاید با اولین نگاه به تصویری از محیط بازی Ori and the Blind Forest بتوان به هنری بودن این دستاورد صنعت گیم که با حمایت مایکروسافت تولید شده، پی برد. گرافیک و طراحی هنری فوق‌العاده، نگاه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند که هنر و حوصله بالای سازندگان این بازی را به رخ رقبا می‌کشد. در این بازی، شما باید وارد دنیای بزرگی شده و در آن به کندوکاو بپردازید و به بخش‌های مختلف آن دسترسی پیدا کنید. در این بازی، سه نوار انرژی، سلامتی و تجربه را مشاهده خواهید کرد که هر کدام در طول بازی و با توجه به موقعیت‌هایی که کاربر در آن قرار می‌گیرد، کم و یا زیاد می‌شود. حتی می‌توان در صورت تمایل به مراحل قبل بازگشت و با توجه به توانمندی‌های جدیدی کسب‌شده، از سد موانع گذشت. در کل، می‌توان گفت که Ori and the Blind Forest، یک بازی کم‌‎نظیر در خود محسوب می‌شود که با موسیقی و گرافیک خود می‌تواند تا ساعت‌ها شما را به خود مشغول کند.

  • Sea of Thieves

نگاهی به بهترین بازی‌های ایکس‌باکس وان

استودیو ریر (Rare) این بازی ماجراجویانه را برای علاقمندان به دریانوردی و یابندگان گنج وارد بازار کرده است. شما در این بازی، در لباس یک دزد دریایی ظاهر خواهید شد که در اینجا می‌توانید شخصیت خود را از میان گزینه‌های پیش‌فرض انتخاب کرده و یا در صورت تمایل، شخصیت‌سازی کنید. در این بازی باید با اصول دریانوردی آشنا باشید، برای مثال به محض نزدیک شدن به خشکی، لنگر کشنی را به آب بیاندازید و یا بادبان‌ها را جمع کنید تا کشتی حرکت کند. حتی در شرایط جوی نامساعد، میزان باز و بسته بودن بادبان‌ها می‌تواند مسیر کشتی را تغییر دهد که باید حواستان به این موضوع باشد. شما در مسیر خود به گنج، ممکن است با حملات دشمنان مواجه شوید که می‌بایست تدابیری را برای دفاع از خود بیاندیشید. در مجموع، این بازی در نوع خود می‌تواند برای علاقمندان به سبک‌های ماجراجویی گزینه مناسبی برای خرید باشد.

  • Firewatch

نگاهی به بهترین بازی‌های ایکس‌باکس وان

در بازی فایرواچ خبری از جنگ و زامبی و جهان در حال فروپاشی نیست. شما در این بازی، نقش فردی به نام «هنری» را که یک جنگبان است، ایفا می‌کنید. شما باید مراقب باشید تا جنگل، آتش نگیرد و هرگونه حرکات مشکوک را گزارش دهید. در جریان بازی، اتفاقاتی می‌افتد که شما را درگیر خود می‌کند. موسیقی بازی به گونه‌ای طراحی شده که در حین قدم زدن در جنگل، حس ترس و وحشت را در دلتان می‌اندازد. جلوه‌های بصری این بازی، هر بیننده‌ای را مجذوب خود خواهد کرد؛ پرتوهای نور به طرز زیبایی زا فواصل میان شاخه‌ها عبور می‌کنند و گیاهان‌ها و علف‌ها نیز بسیار نزدیک به آنچه در واقعیت می‌بینیم، به نظر می‌آیند.

  • Forza Horizon 4

نگاهی به بهترین بازی‌های ایکس‌باکس وان

استودیو پلی‌گراوند گیمز، فورتزا هورایزن 4 را با تغییراتی مهم نسبت به نسخه‌های قبلی برای علاقمندان به مسابقات اتومبیلرانی عرضه کرد. در این بازی، مسابقات در بریتانیا برگزار می‌شود و از این‌رو، شاهد اضافه شدن مناظر طبیعی و خانه‌های مدرن و سنتی بریتانیا در این بازی هستیم که زیبایی‌ها آن را دوچندان می‌کند. همچنین در این بازی، مسابقات به جای یک فصل در چهار فصل برگزار می‌شود و در هر فصل، تغییراتی در نقشه، جاده‌ها و حتی ساختمان‌ها و درختان اعمال شده که نشان از توجه سازندگان بازی به جزییات دارد.

منبع: Wired

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا