موبایل

رشد 2 درصدی فروش موبایل در سراسر دنیا پس از دو سال رکود

آنچه که طی دو سال اخیر برندهای تولیدکننده موبایل در سراسر دنیا با آن دست و پنجه نرم می‌کردند کاهش قابل توجه فروش اسمارت‌فون در سراسر دنیا بود. کارشناسان و تحلیلگران دلیل عمده این اتفاق را تمایل کم کاربران به آپدیت سالانه گوشی به دلایل مختلف بیان می‌کردند اما به نظر می‌رسد سیکل تعویض گوشی توسط کاربران بالاخره آغاز شده و طبق آمار تحلیلی موسسه «Strategy Analytics»، عرضه اسمارت فون در سراسر دنیا در سه ماه گذشته و در مقایسه با همین دوره در سال 2018 با افزایش 2 درصدی همراه بوده است.

فروش اسمارت‌فون‌ها در سراسر دنیا در سه ماهه سوم سال 2018 برابر با 359.8 میلیون دستگاه بود و حالا این رقم در همین دوره در سال 2019 به 366.3 میلیون دستگاه افزایش پیدا کرده است. «لیندا سویی» مدیر این موسسه معتقد است دلیل عمده این رشد، رقابت شدید برندها، کاهش قیمت‌ها و علاقه بیشتر کاربران به صفحه نمایش‌های بزرگتر و قابلیت‌های 5G است.

بیشترین رشد در بین برندهای تولیدکننده اسمارت‌فون در این دوره به سامسونگ و هواوی تعلق دارد جایی که سامسونگ در مقایسه با همین دوره در سال گذشته رشد 8 درصدی داشته و این رقم برای هواوی در همین بازه زمانی 29 درصد اعلام شده است. سامسونگ با عرضه موفق گلکسی نوت 10 و هواوی با جبران تحریم‌های کشورهای آمریکایی شمالی با عرضه گسترده در چین توانستند به این موفقیت دست پیدا کنند.

در مورد اپل هم آمارها نشان می‌دهند که این شرکت در مقایسه با سال گذشته در این دوره با کاهش 3 درصدی فروش آیفون روبرو شده است. البته این موسسه معتقد است که اپل به لطف عرضه آیفون 11 با قیمت مناسب، در دوره‌های بعدی با افزایش تقاضای قابل توجهی از سوی مشتریان آمریکایی و آسیایی مواجه خواهد شد.

از دیگر برندهایی که در این دوره فروش قابل توجهی داشته‌اند، می‌توان به برند چینی شیائومی اشاره کرد که عرضه قابل توجهی در کشورهای چین وهند داشته. البته شیائومی با رقبای قدرتمندی از جمله اوپو؛ هواوی و Realme مواجه است که در حال توسعه بازار خود در کشورهای اروپایی هستند.

منبع: engadget

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا