اپل

گزارش مالی اپل از سه ماهه چهارم سال مالی 2019

شرکت اپل امروز گزارشی از درآمد سه‌ ماهه چهارم سال مالی 2019 را منتشر کرد. این شرکت در این دوره توانسته رکورد سود 64 میلیارد دلاری را به ثبت برساند. اما در این آمار چند نکته قابل توجه وجود دارد: فروش آیفون نسبت به سال گذشته با کاهش همراه بوده اما درآمد اپل از طریق سرویس‌ها به بالاترین حد خود رسیده. به عبارت دیگر استراتژی اپل در تاکید کمتر بر روی فروش سخت‌افزار و تمرکز بیشتر روی ارائه سرویس‌ها به خوبی برای اپل کارساز بوده است.

درآمد 64 میلیارد دلاری اپل در این دوره در مقایسه با دوره سه ماهه چهارم سال 2018، با افزایش 2 درصدی همراه بوده و در مقایسه با دوره قبلی امسال نیز شاهد افزایش 3.03 درصدی هستیم.

اما فروش آیفون به عنوان بزرگترین منبع درآمد اپل همچنان با کاهش عرضه نسبت به سال گذشته همراه بوده است. اپل در سال گذشته بیش از 36.76 میلیارد دلار آیفون فروخت در حالی که این رقم برای سال 2019 با کاهش 9.2 درصدی به 33.36 میلیارد دلار رسیده است. از طرفی شرکت اعلام کرد که یک رکورد جدید در بخش فروش سرویس‌ به جای گذاشته و در این دوره توانسته 12.5 میلیارد دلار درآمد را از این طریق کسب کند. این رقم در همین دوره در سال 2018، 10.6 میلیارد دلار اعلام شده بود.

اپل می گوید در حال حاضر 450 میلیون کاربر از اشتراک‌های پولی شرکت اپل استفاده می‌کنند که سال گذشته تعداد این کاربران 330 میلیون نفر بود.

همچنین درآمد حاصل از فروش مک در این دوره نیز با کاهش 5 درصدی به 6.99 میلیارد دلار رسیده اما درآمد حاصل از آیپد و دیگر محصولات از جمله پوشیدنی‌های هوشمند (4.65 میلیارد دلار) و تجهیزات هوشمند منزل (6.52 میلیارد دلار) در مقایسه با سال گذشته سیر صعودی را پیش گرفته‌اند.

لازم به ذکر است سرویس «اپل تی‌وی پلاس» شرکت هنوز عرضه نشده و درآمدهای این سرویس در دوره بعدی محاسبه خواهند شد که یقینا درآمد این سرویس تاثیرات قابل توجهی در آمار مالی شرکت اپل خواهد داشت.

درآمد فصلی بعدی اپل اما بسیار جالب خواهد بود چراکه این دوره شامل فروش شرکت در تعطیلات سال جدید میلادی و عرضه سرویس تی‌وی پلاس برای اولین بار می‌شود. شرکت اپل در آمد بین 85.5 تا 89.5 میلیارد دلار را برای این دوره پیش‌بینی کرده که این رقم برای همین دوره در سال گذشته 84.3 میلیارد دلار بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا