خودرو

نگاهی به 10 خودروی برتر نمایشگاه خودروی توکیو 2019

باری دیگر بزرگان صنعت خودروی جهان در کشور ژاپن و به بهانه رویدادی تحت عنوان نمایشگاه خودروی توکیو 2019 گرد هم آمدند تا از آخرین دستاوردهای مهندسان خود رونمایی کرده و برای رقبای خود خط و نشان بکشند.

امسال این رویداد بزرگ صنعت خودرو، چهل و ششمین دوره خود را سپری می‌کند و در چند روز آغازین، شاهد رونمایی از محصولات جدید و پیشرفته‌ای بوده‌ایم. خودروهایی در مدل‌ها و کلاس‌های مختلف رونمایی شدند که هر کدام ویژگی‌های خاصی را در دل خود جای داده‌اند. در ادامه برآنیم تا نگاهی بیاندازیم به برترین خودروهایی که تاکنون در خلال نمایشگاه خودروی توکیو معرفی شده است:

  • لکسوس LF-30

نگاهی به 10 خودروی برتر نمایشگاه خودروی توکیو 2019

مدل مفهومی‌خودروی الکتریکی لکسوس LF-30 با طراحی جذاب و خوش‌استیل خود، نگاه هر کاربری را به خود جلب می‌کند. محصولی با توان 536 اسب بخار که از چهار موتور الکتریکی بهره می‌برد و قادر است در مدت زمان 3.8 ثانیه، سرعت خود را از صفر به صد کیلومتر بر ساعت برساند. در دل این خودرو، از یک باتری 110 کیلوواتی استفاده شده که با هر بار شارژ می‌تواند تا 500 کیلومتر را بپیماید. این خودرو به سقفی شیشه‌ای مجهز شده و و درب‌هایی آن نیز به بالا می‌شوند.

  • نسل چهارم هوندا فیت

نگاهی به 10 خودروی برتر نمایشگاه خودروی توکیو 2019

سری جدید هوندا فیت که نسل چهارم این خودرو محسوب می‌شود، بازار‌هاچ‌بک‌ها را نشانه گرفته است. این محصول به لطف طراحی جدید ستون جلویی خود، دید بهتری را در اختیار راننده قرار می‌دهد و در تست‌های تصادف نیز، عملکرد بهتری را از خود نشان داده است. هوندا فیت در پنج تریم روانه بازار خواهد شد که پیشرفته‌ترین آن لوکس نام دارد و ویژگی‌هایی همچون رینگ‌های 16 اینچی، صندلی‌های چرمی، کابینی به رنگ کروم و غیره را در خود جای داده است. این خودرو در نسخه هیبریدی خود، به سیستم دو موتوره e:HEV مجهز شده است.

  • مزدا MX-30

نگاهی به 10 خودروی برتر نمایشگاه خودروی توکیو 2019

مزدا MX-30 به عنوان اولین خودروی الکتریکی مزدا در این نمایشگاه معرفی شد. کراس اوری که از بدنه‌ای جمع‌وجور بهره می‌برد و درب‌های آن نیز در مقابل هم باز می‌شوند. مزدا اگرچه حرفی از ظرفیت باتری این خودرو نزده اما اعلام کرد که می‌توان با استفاده از شارژ سریع DC، مدت زمان پر شدن شارژ باتری را تا 40 دقیقه کاهش داد. فضای داخل کابین مزدا MX-30 از مواد اولیه باکیفیت و دوست‌دار محیط‌زیست استفاده شده و بر روی داشبورد نیز شاهد بکارگیری یک نمایشگر 7 اینچی هستیم که برای اولین بار در خودروهای مزدا بکار رفته است. این شرکت مدعی شده که صندوق عقب مزدا MX-30 می‌تواند تا چهار چمدان را در خود چای دهد.

  • سوبارو WRX STI

نگاهی به 10 خودروی برتر نمایشگاه خودروی توکیو 2019

شرکت سوبارو فرصت پیش آمده در نمایشگاه خودروی توکیو را غنیمت شمرد و از آخرین محصول خود به نام WRX STI پرده برداشت. خودرویی که به پیشرانه دو لیتری با قابلیت تولید 304 اسب بخار قدرت و 422 نیوتن‌متر گشتاور است و برای زیبایی بیشتر نمای بیرونی خودرو، از رینگ‌های 19 اینچی طلایی برای آن استفاده شده است.  این محصول در تعدادی محدود و تنها در 555 دستگاه تولید خواهد شد که قیمت هر کدام حدود 38 هزار دلار عنوان شده است.

  • سوبارو Levorg

نگاهی به 10 خودروی برتر نمایشگاه خودروی توکیو 2019

محصول دیگر سوباره در نمایشگاه توکیو، ایستیشن لوورگ بود که از سیستم‌های جدید امنیتی مجهز به چهار رادار و دوربین استریو به منظور پوشش 360 درجه‌ای بهره می‌برد و بر روی پلتفرم سوبارو سوار شده است. لوورگ به پیشرانه چهار سلیندر بهره می‌برد که هنوز اطلاعاتی در خصوص قدرت و گشتاور موتور این خودرو منتشر نشده است. از دیگر ویژگی‌های خودروی جدید سوبارو می‌توان به برخورداری از سیستم جدیدو پیشرفته‌ای اشاره کرد که به کمک راننده خواهد آمد و می‌تواند سفری ایمن را برای وی و سرنشینان به ارمغان آورد.

  • سوزوکی واکو SPO

نگاهی به 10 خودروی برتر نمایشگاه خودروی توکیو 2019

یکی از محصولاتی که سوزوکی در نمایشگاه خودروی توکیو امسال رونمایی کرد، کوپه دو درب پلاگین هیبریدی است که با الهام از خودروی قدیمی‌فرانته 360 متعلق به دهه 1960 میلادی طراحی شده است. این خودرو از طراحی کامپکت و کاپوتی کشیده‌ بهره می‌برد و از آن به عنوان خودرویی متعلق به آینده یاد می‌شود.

  • تویوتا الترا-کامپکت BEV

نگاهی به 10 خودروی برتر نمایشگاه خودروی توکیو 2019

تویوتا نیز برای جا نماندن از رقبای خود در نمایشگاه امسال، خودروی برقی الترا-کامپکت BEV را در معرض دید علاقمندان قرار داد. محصولی که دو سرنشین را در خود جای می‌دهد و قادر است با یک بار شارژ، تا 100 کیلومتر را طی کند. طول و عرض کم الترا-کامپکت BEV، این خودرو را به یکی از کوچک‌ترین مدل‌های الکتریکی بازار تبدیل می‌کند.

  • نیسان آریا

نگاهی به 10 خودروی برتر نمایشگاه خودروی توکیو 2019

کراس اور جدید شرکت نیسان که در نمایشگاه خودروی توکیوی 2019 معرفی شد، آریا (Ariya) نام دارد که با ویژگی‌هایی همچون خطوط روی بدنه و چراغ‌های نازک LED، نگاه هر علاقمندی را به خود جلب می‌کند. این خودرو به لاستیک‌های 20 اینچی مجهز شده است. طبق برآوردهای انجام شده، نیسان آریا می‌تواند در کمتر از 5 ثانیه، از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد. باتری الکتریکی این خودرو نیز به گونه‌ای طراحی شده که می‌توان تا 480 کیلومتر را با یک شارژ کامل، بپیماید.

  • میتسوبیشی Mi-Tech

نگاهی به 10 خودروی برتر نمایشگاه خودروی توکیو 2019

شاسی‌بلند Mi-Tech، با طراحی خاص و جذاب خود، یکی از متفاوت‌ترین خودروهای نمایشگاه امسال توکیو بود. محصولی که از چراغ‌های Tشکل بهره می‌برد و جلو‌پنجره‌ای متقارن، ظاهری تهاجمی‌را به Mi-Tech بخشیده است. مهندسان نیسان سعی کرده‌اند تا دکمه‌های کمتری را در فضای داخل کابین این خودرو بکار ببرند و از شلوغی بیش از حد این قسمت بکاهند. در این خودرو، به جای موتور بنزینی از یک ژنراتور توربین درون‌سوز کامپکت استفاده شده که قادر به ارائه قدرتی به مرابت بیشتر نسبت به مدل‌های بنزینی است.

  • تویویتا LQ

نگاهی به 10 خودروی برتر نمایشگاه خودروی توکیو 2019

از جمله محصولات جدید تویوتا در نمایشگاه امسال مدل LQ بود که به دستیار Yui که از هوش مصنوعی بهره می‌برد، مجهز شده است. به لطف این قابلیت، راننده و یا دیگر سرنشینان می‌توانند از طریق فرامین صوتی، کنترل برخی از بخش‌های خودرو را در دست بگیرند. این خودرو از سطح چهارم (Level 4) از فناوری خودران بهره می‌برد و قابلیت‌هایی همچون سیستم پارک خودران را نیز در خود جای داده است. این خودروی الکتریکی قادر است با یک بار شارژ تا 300 کیلومتر را طی کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا