گوگل

دسترسی کاربران آیفون به فضای نامحدود ذخیره‌سازی عکس گوگل فوتوز

گوگل چند روز پیش از جدیدترین عضو خانواده محصولات خود به نام پیکسل 4 رونمایی کرد؛ اما نکته جالب در خصوص این گوشی آن است که کاربران پیکسل 4، از امکان ذخیره نامحدود تصاویر با کیفیت اصلی بر روی گوگل فوتوز برخوردار نیستند.

این در حالیست که اخیرا مشخص شده که قابلیت مذکور برای کاربران گوشی‌های آیفون ارائه می‌شود و دارندگان این گوشی‌ها می‌توانند تصاویر خود را با کیفیت اصلی و بدون محدودیت بر روی فضای ابری (کلاود) گوگل ذخیره کنند.

طبق این گزارش، گوشی‌های اپل که به نسخه iOS 11 به بعد مجهزند، به صورت پیشفرض تصاویر با فرمت HEIC در دستگاه ذخیره می‌شوند که کاربران می‌توانند فایل‌هایی با این فرمت را در گوگل فوتوز ذخیره نمایند.

یکی از کاربران وب‌سایت ردیت در این رابطه نوشت: از آنجایی‌که گوشی‌های آیفون به جای فرمت JPEG از HEIC برای ذخیره‌سازی تصاویر استفاده می‌کنند، کاربران می‌توانند از قابلیت پشتیبان‌گیری با کیفیت اصلی را به صورت رایگان و نامحدود در گوگل فوتوز داشته باشند. تصاویر HEIC به نسبت JPEG، کم‌حجم‌تر و کاراتر هستند و گوگل نیز فرآیندی را برای روی آن‌ها انجام نمی‌دهد؛ بدین معنی که این شرکت نیازی به پردازش برای فشرده‌سازی و اختصاص فضای ذخیره‌سازی بالا نخواهد داشت و هزینه‌ای را روی دست گوگل برجای نخواهند گذاشت.

از آنجایی که عکس‌های ثبت‌شده توسط آیفون 11 پرو مکس، با حداکثر رزولوشن 12 مگاپیکسلی ذخیره می‌شوند، همه این عکس‌ها با کیفیت اصلی و بدون هیچ‌گونه فشرده‌سازی توسط گوگل فوتوز پشتیبان‌گیری می‌شوند. بنابراین، حتی اگر گزینه «کیفیت بالا» نیز برای عکس‌ها انتخاب شود، نگرانی برای کاربران وجود نخواهد داشت.

برای اطمینان از این مساله که عکس‌هایتان با فرمت HEIC ذخیره می‌شوند، می‌توانید به بخش Setting، سپس Camera و قسمت Formats مراجعه کنید و گزینه High Efficiency را انتخاب کنید. این فرمت در اندروید 10 نیز به گوشی‌های اندرویدی اضافه می‌شود اما گوگل هنوز حرفی از اضافه شدن این ویژگی به گوشی‌های جدید پیکسل نزده است.

 

منبع: پتاپیکسل

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا