تکنولوژی

اپل، همچنان ارزشمندترین برند جهان در سال 2019

شرکت «اینتربرند» تازه‌ترین گزارش خود در خصوص ارزشمندترین برند جهان را منتشر و اعلام کرد که شرکت اپل همانند چند سال اخیر، توانسته همچنان جایگاه خود را به عنوان برند شماره یک جهان حفظ کند.

اگرچه شاید بسیاری از کاربران در سراسر دنیا، گلایه‌هایی را نسبت به عملکرد اپل در قیمت‌گذاری بالای گوشی‌های آیفون و یا شلوغی بیش از حد فروشگاه‌های این شرکت مطرح می‌کنند، اما با این حال، محبوبیت اهالی کوپرتینو برکسی پوشیده نیست و این شرکت، برای هفتمین سال پیاپی توانست ارزشمندترین برند جهان را به نام خود ثبت کند.

در گزارشی که اخیرا توسط شرکت اینتربرند منتشر شده، بعد از اپل، شرکت‌های گوگل، آمازون و مایکروسافت مشاهده می‌شوند. اینتربرند در این رابطه عنوان کرد که برای انتخاب برندهای ارزشمند موارد مختلفی را لحاظ کرده که از جمله آن‌ها می‌توان به گزارش‌های مالی، خدمات ارائه‌شده و تاثیر شرکت‌ها بر فرهنگ اشاره کرد.

در توییتی که توسط اینتربرند منتشر شده، آمده است: اپل با تغییر تمرکز خود از محصول به خدمات توانست یک اکوسیستم قدرتمند و قابل احترامی‌را ایجاد کند و ارزش بردن خود را تا ۹ درصد ارتقا دهد. طبق برآودهای این شرکت، ارزش برند اپل حدود ۲۳۴ میلیارد دلار عنوان شد و این رشد از سال ۲۰۰۲ تاکنون، روندی صعودی را در پیش گرفته است.

در این رده‌بندی، گوگل در جایگاه دوم ایستاد و ارزش برند آن ۱۶۸ میلیارد دلار تخمین زده شد. بعد از آن، آمازون را می‌بینیم که با ارزش برند ۱۲۵ میلیون دلار، سومین برند باارزش دنیا لقب گرفت. گزارش اینتربرند حاکی از آن است ارزش برند گوگل، رشدی ۸ درصدی را نسبت به سال قبل تجربه کرد و این رشد برای آمازون نیز حدود ۲۴ درصد عنوان شد.

فیسبوک که مالکیت اینستاگرام و واتس‌اپ را در اختیار دارد، از لیست ۱۰ برند نخست خارج شده و به دلیل مشکلاتی که اخیرا در حفاظت از اطلاعات شخصی کاربران برای آن پیش آمده و نتوانسته به تعهدات خود پایبند باشد، به رده چهاردهم سقوط کرد. ارزش برند این شرکت به نسبت سال گذشته، افتی ۱۲ درصدی را تجربه کرد و بر روی رقم ۴۰ میلیون دلار ایستاد.

از دیگر شرکت‌هایی که نام آن‌ها شاید برایتان حائز اهمیت باشد، می‌توان به دیزنی (رده دهم) و ژیلت (رده سی و هفتم) اشاره کرد. البته از مایکروسافت نیز نباید غافل شد؛ این شرکت در رده چهارم ارزشمندترین برند‌های جهان قرار دارد و طبق گزارش اینتربرند، ارزش برند آن با رشدی ۱۷ درصدی، برابر با ۱۰۹ میلیارد دلار تخمین زده شد. این شرکت اخیرا از چند مدل محصول جدید همانند پرده برداشت و تصمیمی‌جدی برای حضوری قدرتمند در بازار سخت‌افزارها دارد.

منبع: usatoday

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا