تکنولوژی

اپل ارزشمندترین شرکت جهان بعد از گوگل

طبق لیست Brand Finance Global 500 list، شرکت گوگل با ارزشی معادل 109 میلیارد دلار، برای 5 سال پیاپی به عنوان ارزشمندترین شرکت جهان انتخاب شد.

شرکت اپل با ارزش 107 میلیارد دلار، در جایگاه دوم قرار دارد. 

در این گزارش اعلام شد که اپل نتوانسته در رقابت با شرکت‌هایی مانند سامسونگ و هووایی، چندان موفق عمل کند و این در حالیست که اپل این هفته اعلام کرده است که در سه ماهه اخیر، بالاترین درآمد را در از ابتدای ایجاد این شرکت تا کنون، تجربه کرده است. شرکت گوگل به عنوان اصلی ترین موتور جستجو با افزایش در آمد 20 درصدی، همچنان در صدر و بی رقیب است.

در جایگاه سوم لیست با ارزش ترین شرکت‌ها، آمازون قرار دارد. ارزش این شرکت با 53 درصد افزایش، 106 میلیارد دلار است. شرکت‌های AT & T  و مایکروسافت به ترتیب، در جایگاه چهارم و پنجم قرار دارند.ارزش شرکت سامسونگ با 13 درصد افزایش نسبت به سال گذشته، به 66 میلیارد دلار رسید و فیس بوک با ارزشی معادل 62 میلیون دلار و افزایش 82 درصدی نسبت به سال گذشته، به جایگاه نهم دست پیدا کرد.

شرکت‌های چینی هم در این بین، بیشترین نرخ‌های رشد را از خود نشان دادند. Alibaba  با ارزشی معادل 35 میلیارد دلار و با افزایش 94 درصدی، به جایگاه بیست و سوم دست پیدا کرد. Tacent  از خود میزان رشد 124 درصدی نشان داد و با ارزش 22 میلیارد دلار، به جایگاه چهل و هفتم دست پیدا کرد. شرکت WeChat نیز با افزایش 103 درصدی، به ارزشی معادل 13 میلیارد دلار دست پیدا کرد و در جایگاه صدم این لیست قرار گرفت.

در این جدول رده بندی، نام شرکت‌های چینی در 100 کشور برتر، زیاد به چشم می‌خورد، جایگاه دهم ویازدهم این لیست را شرکت‌های چینی ICBC Bank و China Mobile  به نام خود ثبت کرده‌اند.

Lego با کنار زدن Disney، به عنوان قدرتمند‌ترین نام تجاری در این رتبه بندی انتخاب گردید.

لیست500  The Brand Finance Global ، هرساله برترین برندها را از نظر قدرت و سرمایه، معرفی می‌کند.

منبع : آی تی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا