تکنولوژی

چرا اپلیکیشن تیک تاک در ایران از کار افتاده است؟

از کار افتادن تیک تاک حالا پرسش برخی کاربران است چرا که اپلیکیشن تیک تاک طی روزهای اخیر برای کاربران ایرانی به طور کامل از کار افتاده است.

این اپلیکیشن شبکه اجتماعی چینی که به تازگی رشد قابل توجهی در جهان داشته روی ساخت ویدیوهای کوتاه توسط کاربران تمرکز دارد و در کشورهای مختلف در حال رشد و رقابت با اینستاگرام است. حتی هفته پیش فوربس اعلام کرد که گوگل در پی خرید یک اپلیکیشن ویدیویی برای رقابت با تیک تاک است.

هیچ گاه به طور رسمی مسدودسازی تیک تاک در ایران اعلام نشده اما با توجه به اینکه بدون فیلترشکن دسترسی به آن امکان پذیر نبود برخی معتقدند که این اپلیکیشن اساسا از داخل مسدود شده هست.

برخی کاربران در شبکه‌های اجتماعی اما می‌گویند که طی سه روز اخیر تیک تاک حتی با فیلترشکن هم در دسترس نبوده و به نظر می‌رسد که اساسا با مشکل از سوی خود سرورهایش هم مواجه است.

نقشه Downdetector نشان دهنده بروز اشکال در شبکه تیک تاک در برخی نقاط جهان از جمله تا حدودی در ایران است.

با این حال فعلا پرسش درباره  دلایل از کار افتادن تیک تاک به سختی به جواب دقیقی می‌رسد.

رشد سریع تیک تاک در جهان

تیک‌ تاک ظرف دو سال توانست خود را به جایگاهی برساند که اکنون از آن به عنوان رقیبی برای نت‌فلیکس، یوتیوب، اسنپ‌چت و حتی فیس‌بوک یاد می‌کنند.

این اپلیکیشن توانست در بیش از 150 کشور دنیا که به 75 زبان صحبت می‌کنند، بیش از یک میلیارد دانلود را برای خود ثبت کند. با کمک این اپلیکیشن، کاربران می‌توانند ویدیوهای کوتاه خود را در حالت‌ها و با افکت‌های مختلف تهیه کرده و در شبکه‌های اجتماعی با دیگر کاربران جهانی به اشتراک بگذارند.محیط کار با این نرم‌افزار به گونه‌ای طراحی شده که نیازی به ترجمه ندارد و استفاده از آن بسیار آسان است. این ویژگی، برک برنده تیک‌ تاک در مقایسه با نرم‌افزارهای مشابه چینی همانند وی‌چت و یا تنسنت محسوب می‌شود.

این مطلب را از دست ندهید: راز محبوبیت جهانی تیک تاک

 

نوشته های مشابه

‫138 دیدگاه ها

  1. دوستان گل
    این برنامه از طرف چین محدود نشده، Tiktok فیلتر شده… برید توی سایت shecan.ir، بعدش از اون بالا بررسی یا گزارش تحریم رو بزنید، توی فیلد مورد نظر tiktok.com رو بزنید، پیام میده که این برنامه فیلتر شده و نمیتونن ازش پشتیبانیی کنن.
    نمیدونم چرا کد ایران رو برداشتن، شاید از داخل خواستن که این کار رو بکنن، ولی به هر حال ما خودمون زدیم فیلترش کردیم، دیگه چرا اونا کد ایران رو حذف کردن بماند…

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا