تکنولوژی

ساخت قایق با استفاده از بزرگ‌ترین چاپگر سه بعدی جهان

محققان دانشگاه مین (Maine) با استفاده از یک چاپگر سه بعدی موفق به تولید یک قایق شدند.

برخلاف روش‌های تولید مرسوم، چاپگرهای سه ‌بعدی به انسان‌ها این اجازه را می‌دهد تا هر شی و با هر شکلی را که بخواهند، تولید کنند؛ کاری که ممکن است نتوان آن را از طریق روش‌های ساخت معمولی انجام داد.

فناوری چاپ سه ‌بعدی در طی سال‌های اخیر با رشد قابل‌توجهی همراه بوده و تقریبا همه حوزه‌ها از ظرفیت‌های این فناوری در حال استفاده هستند. یکی از بخش‌ها، حمل و نقل است که چندی پیش شاهد تولید یک موتورسیکلت با استفاده از چاپگرهای سه بعدی بودیم.

اما به تازگی، پژوهشگران دانشگاه مین توانستند یک قایق را با بهره‌گیری از توانایی چاپگرهای سه بعدی تولید کنند. این قایق در حالی ساخته شد که تیم طراحی آن، سه رکورد جدید را به نام خود ثبت کرد. تولید این قایق نشان می‌دهد که می‌توان حتی اشیایی با حجم و اندازه یک قایق و یا حتی بزرگ‌تر از آن را نیز با کمک فناوری چاپ سه ‌بعدی تولید کرد.

طبق گفته این محققان، با کمک چاپگر سه ‌بعدی که این تیم در اختیار دارد می‌توان اشیایی ‌با طول 30 متر و عرض 7 متر و ارتقاع 3 متر را نیز تولید کرد. همانطور که پیشتر نیز اشاره شد، تولید یک قایق به روش‌های مرسوم، ممکن است بین چند هفته تا  چند ماه به طول بیانجامد، اما به لطف فناوری چاپ سه بعدی مدت زمان تولید این قایق، به روز کاهش خواهد یافت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا