خودرو

همکاری بوئینگ و پورشه برای تولید اتومبیل‌های پرنده

بوئینگ از آغاز همکاری خود با شرکت پورشه یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان خودروهای لوکس، برای طراحی و توسعه اتومبیل‌های پرنده خبر داد.

این دو شرکت بزرگ در صنعت حمل و نقل قصد دارند تا اتومبیل‌هایی با قابلیت پرواز و فرود به صورت عمودی تولید کنند. البته فعلا مهندسان این دو شرکت کار بر روی نمونه‌های اولیه این محصول پیشرفته را آغاز کرده‌اند که در صورت نهایی شدن، با برند پورشه رونمایی خواهد شد.

همکاری میان این بوئینگ و پورشه تنها به تولید اتومبیل پرنده محدود نخواهد شد و گفته می‌شود که این دو شرکت در زمینه توسعه حمل و نقل هوایی شهری نیز کار خواهند کرد. در بیانیه منتشر شده از سوی پورشه آمده است که اخیرا تفاهمنامه همکاری میان این دو شرکت به امضا رسیده و یک تیم بین‌المللی را بر مبنای این توافق تشکیل خواهند داد.

قرار است که این تیم بر روی جنبه‌های مختلف حمل و نقل هوایی شهری تمرکز کند و تولید محصولات پرنده پیشرفته را برای استفاده در این حوزه، در دستور کار خود قرار دهند. استیو نوردلاند، نایب رئیس بوئینگ در این رابطه عنوان کرد نتیجه این همکاری و تلاش‌های مهندسان این شرکت به تولید اکوسیستم حمل و نقل جدیدی ختم خواهد شد که از امنیت و اثربخشی بالایی برخوردار است.

در گزارش‌ها آمده که بوئینگ قصد دارد تا از این طریق، با قابت با رقیب سنتی خود یعنی ایرباس که چندی پیش به تولید اتومبیل‌های پرنده روی آورده، بپردازد. اخیرا نیز شرکت Kitty Hawk متعلق به لری پیج، موفق به تولید خودرویی پرنده با قابلیت پرواز و فرود عمودی شده که تا 100 برابر کم‌ سروصداتر از یک هلیکوپتر است.

منبع: engadget

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا