تکنولوژی

نشانگرهای ال ای دی شناور، برای نشان دادن وضعیت سلامت آب

ساکنین نیویورک در آینده نزدیک زمانی که از کنار رودخانه شرقی عبور کنند با یک صحنه غیرمعمول مواجه خواهند شد: چراغ‌های ال‌‌ای‌‌دی شناور که به شکل علامت مثبت (+) روی روخانه قرار گرفته‌اند.

این چراغ که «+Pool» نام دارد نوعی اثر هنری آمیخته شده با فناوری است که در اصل به‌منظور آموزش شهروندان در زمینه کیفیت آب طراحی شده است.

در نگاه اول، این اثر هنری شناور فقط به یک سری چراغ شناور زیبا شباهت دارد اما چند دلیل علمی و تکنولوژی‌های ویژه پشت این چراغ‌های زیبا نهفته‌اند.

چراغ‌های شناور  رودخانه شرقی نیویورک با توجه به وضعیت آب، رنگ‌های مختلفی را از خود منتشر می‌کنند. رنگ آبی یعنی آب برای شنا مناسب است در حالیکه رنگ صورتی نشان‌دهنده افزایش بیش از حد باکتری‌های خطرناک درون آب است. همچنین این چراغ‌ها با توجه به سطح اکسیژن، pH و سطح کدورت آب، با شدت تابش های مختلف و یاچشمک زن نمایش داده می‌شوند.

شرکت سازنده این چراغ‌ها می‌گوید که هدف از ساخت این چراغ‌های ال ای دی، آموزش شهروندان درباره سلامت آب محل سکونت آنهاست. به گفته محققان این شرکت، هدف از اجرای این پروژه آگاهی مردم از محیط زیست محل سکونت و افزایش دانش آنها از وضعیت آب رودخانه‌ها است.

علاوه بر نمایش وضعیت سلامت آب، این موسسه تحقیقاتی اطلاعات جمع‌آوری شده توسط این دستگاه را به صورت لحظه‌ای جمع‌آوری می‌کند. این پروژه 3 ژانویه 2020 بهره‌برداری می‌شود.

منبع: mashable

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا