تکنولوژیگجتگوناگون

هشدار سازمان FDA: محصولات ویپ THC استفاده نکنید!

سازمان غذا و دارو کشور آمریکا جدیدا درباره محصولات ویپ (سیگارهای الکتریکی) THC دار هشدار داده است.

FDA  اعلام کرده که دستگاه‌های ویپر و محصولات دیگری که به هر شکل و روشی با ماده تتراهیدروکانابینول یا تی اچ سی  کار می‌کنند، برای سلامت انسان به شدت مضر هستند. این دپارتمان اعلام کرده که تا کنون بیش از هزار نفر به انواع بیماری‌های ریوی دچار شده‌اند که استفاده از این نوع محصولات با بیماری آنها مرتبط دانسته شده است.

این دپارتمان تا پیش از این، تنها درباره دستگاه‌های ویپری هشدار داده بود که در بازار سیاه به فروش می‌رسیدند اما حالا متخصصین می‌گویند مردم کلا باید از این دستگاه‌ها و به خصوص ماده تی اچ سی بر حذر باشند و این هشدار ربطی به مدل محصول ندارد.

هشدار محصولات ویپ THC درست چند روز بعد از انتشار خبری پیرامون افزایش تعداد بیماری‌های ریوی مرتبط با ویپر اعلام شده است. در این خبر همچنین اعلام شده که تا کنون مرگ 18 نفر، با استفاده از دستگاه‌های ویپر تی اچ سی مرتبط دانسته شده است.

مقامات این ارگان دقیق نمی‌توانند توضیح دهند که چه ویژگی محصولات ویپر باعث شده که این حجم بالا از بیماری گزارش شود اما متخصصین مطمئن هستند که این محصول بدون شک در بروز بیماری ها دخیل است.

سخنگوی این دپارتمان می‌گوید:« بین اکثر نمونه‌هایی که مورد آزمایش قرار گرفتند، استفاده از محصولات ویپ تی اچ سی، دلیل اصلی بیماری شناخته شد که اکثر نمونه‌ها تجربه استفاده از آن را داشتند.»

FDA  هشدار داده کسانی که از محصولات ویپ THC استفاده می‌کنند باید به صورت منظم وضعیت سلامت خود را دنبال کنند و هرگونه اثری از وجود بیماری را سرسری نگیرند مانند درد سینه و مشکلات تنفسی.

منبع: mashable

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا